Trwa ładowanie...

Zabawka dla szejka - Brabus Unimog U 500 Black...

Zabawka dla szejka - Brabus Unimog U 500 Black...
d2naozy
d2naozy

|

|
| --- |
Samochody wzbudzające emocje są zazwyczaj albo bardzo szybkie, albo olśniewająco piękne. Unimog U 500 nie wyróżnia się żadną z tych cech... Jednak gdy stanie na parkingu, nikt nie przejdzie obok niego obojętnie. Czarny "łazik" z logiem Mercedesa na masce stanowi bowiem niebywałe połączenie walorów samochodu osobowego, terenowego, ciężarowego, a także... tuningowanego!

Brabus zaprezentował swoją wizję Unimoga na Dubai Motor Show. Wybór imprezy nie był dziełem przypadku. Zakład z Bottrop dołożył wszelkich starań, by nowoprzygotowane auto spełniało wszelkie wymagania klientów Arabi Saudyjskiej oraz innych krajów basenu Zatoki Perskiej. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10693/brabus-unimog-u-500-black-edition-11.jpeg',550,366) ) |
| --- | W cenie są tam nieprzeciętne możliwości terenowe połączone z prestiżowym designem karoserii oraz ekskluzywnym wykończeniem wnętrza.

d2naozy

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Modyfikacje dodały użytkowemu pojazdowi bardziej szlachetnej prezencji. Brabus zmienił zderzaki, wypełniając otwory w nich efektowną siatką. Za kabiną pojawił się pałąk przeciwkapotażowy z polerowanej stali, w którego bezpośrednim sąsiedztwie pojawiła się chromowana rura wydechowa. Design niewątpliwie nawiązuje więc do bolidów używanych w motorsporcie. Uwagę każdego przykują koła o imponującym rozmiarze 455/70 R24. Bezkompromisowy bieżnik pozwala zapuszczać się w nawet najdziksze ostępy, zaś wytrzymałość ogumienia zagwarantowała ładowność na poziomie 4.3 tony!

Kolejne modyfikacje odkrywamy we wnętrzu, w którym za wszelką cenę starano się zatrzeć terenowo-użytkowe przeznaczenie bazowego Unimoga. Gdyby nie trzy stopnie, jakie przychodzi pokonać w drodze do kabiny oraz duża i niemal poziomo ustawiona kierownica, można by ulec złudzeniu, iż wsiadło się do luksusowej limuzyny. Podsufitkę wykończono alcantarą, obszerne fotele z elektryczną regulacją - które niestety nie gwarantują trzymania bocznego - obszyto biało-czarną skórą. Nie szczędzono również na materiały pod stopami pasażerów, zastępując gumowe wykładziny welurowymi dywanikami. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10693/brabus-unimog-u-500-black-edition-05.jpeg',550,366) ) |
| --- | Auta tuningowe zazwyczaj kojarzą się ze sportem motorowym. Brabus postanowił podkreślić ten fakt, wykańczając karbonem deskę rozdzielczą oraz konsolę środkową, jak również wyposażając pedały w aluminiowe nakładki. Rzut oka na wskaźniki rozwiewa wątpliwości - potężnej dynamiki nie będzie... Ostatnią wartością na skali jest 120 km/h, a czerwone pole obrotomierza zaczyna się tuż za 2500 obr./min! Tunel środkowy daje odpowiedź, gdzie kryje się potęga Unimoga. Przyciski reduktora, blokady mostów, a nawet układ kontroli ciśnienia w oponach to jedne z wielu, typowo terenowych udogodnień. Zestawiono je z ekskluzywnymi dodatkami z Mercedesa klasy S. System Comand z 6,5-calowym wyświetlaczem integruje w sobie nawigację satelitarną, telefon z głosowym sterowaniem, odtwarzacz CD, a nawet - zaprogramowany specjalnie dla Unimoga - kompas. O tak oczywistym dodatku jak dwustrefowa klimatyzacja nie ma sensu nawet wspominać...

d2naozy

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Pod karoserią wysoką na 2,3 metra skryto nie mniej imponujący silnik. Rzędowa, 6-cylindrowa jednostka napędowa odznacza się potężną pojemnością 6.4 litra. Motor - jak przystało na pojazd o użytkowej charakterystyce - oddaje dużą moc przy najniższych obrotach. Dzięki temu poruszanie się w terenie jest o wiele łatwiejsze. Potężne 1100 Nm momentu obrotowego jest dostępne przy zaledwie 2200 obr./min! Moc maksymalna na poziomie 280 KM jest mniej ważna w przypadku jazdy poza utwardzonymi szlakami. Moment obrotowy na kołach jest dodatkowo zwiększany przez skomplikowaną skrzynię biegów. Automatyczna przekładnia EAS pozwala na ręczną lub automatyczną zmianę przełożeń. Kierowcy pojazdów osobowych z pewnością poczują się zagubieni podczas pierwszego kontaktu z Unimogiem. Do wyboru jest bowiem 8 biegów do przodu oraz... 6 do tyłu! Jak by tego mało, producent przewidział 8 przełożeń "pełzających", czyli biegów umożliwiających jazdę z minimalną prędkością, jednak moment obrotowy dostępny wówczas na kołach pozwala na
opuszczenie każdej pułapki. Gdyby kooperacja skrzyni biegów, blokad dyferencjałów oraz terenowego ogumienia okazała się niewystarczająca, z odsieczą przychodzi wyciągarka zamontowana nad tylnym zderzakiem. Bezkompromisowa konfiguracja przekładni znacznie ograniczyła dynamikę auta na utwardzonych szosach oraz prędkość maksymalną.

Na asfalcie Unimog potrafi rozpędzić się do niemal 130 km/h. Brabus proponuje ograniczenie prędkości maksymalnej do 85 km/h. Nie przypadkowo - hamulce Unimoga muszą zmagać się z masą 12 ton! Jednak potężna terenówka idealnie sprawdza się również w mieście. Wspomaganie układu kierowniczego gwarantuje bezproblemowe zawracanie na przestrzeni, jakiej potrzebuje samochód osobowy. Niebagatelną zaletą jest doskonała widoczność z miejsca kierowcy we wszystkich kierunkach. 2,3-metrowa wysokość oznacza, iż właściciel Unimoga siedzi niemal na poziomie dachu samochodu osobowego... Oczywiście żywiołem auta jest otwarty teren, gdzie można docisnąć gaz do podłogi, ciesząc się doskonałą trakcją oraz niebywałą wytrzymałością Unimoga. Pojazd idealnie sprawdzi się również jako ciągnik do przyczepy z jachtem, czy maszyna na dojazdy w górskie lub pustynne ostępy.

następne »
Źródło: następne »

Unimog U 500 kosztuje około 140.000 euro. To jednak nie wystarczy, by wejść w posiadanie pojazdu podrasowanego przez Brabusa. Pakiet modyfikacji oraz robocizna jest warta... 90.000 euro. Za olbrzymie pieniądze otrzymuje się jedyny w swoim rodzaju samochód, o niebagatelnym prestiżu, więc nabywcy z pewnością się znajdą.

Łukasz Szewczyk

d2naozy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2naozy
Więcej tematów