Za i przeciw: Volkswagen Golf R
Do osiągnięcia pierwszej setki wystarczy mu 4,9 s. Prędkość maksymalna to aż 250 km/h, ale technicznie ten samochód jest w stanie jeździć z prędkością 270 km/h. A wszystko to w zwykłym kompakcie, który na pierwszy rzut oka niczym się nie wyróżnia. W okiełznaniu 300 KM, uzyskiwanych z dwulitrowego silnika, pomaga napęd na cztery koła.
Z zewnątrz, gdy dobrze się przyjrzysz – znajdziesz kilka sportowych akcentów. Powiększone wloty powietrza. Dwie rury wydechowe, spoiler i dyfuzor, a w środku spłaszczoną kierownicę oraz karbonowe wstawki. Najmocniejszy kompakt Volkswagena ma dwie twarze. Za sprawą elektroniki może być twardy jak deska i szybki jak burza, albo łagodny jak baranek, bujać na wybojach jak „dziadkowóz”, a nawet próbować oszczędzać paliwo, odłączając dwa cylindry. Popatrzcie na Golfa R. Czy tak wyobrażaliście sobie sportowy samochód? Czy takie auto ma sens? Jakie ma wady i zalety? Nad tym właśnie zastanawiają się Marek i Marcin.