Trwa ładowanie...
19-09-2013 08:29

Z tras rajdów WRC na tor VW Castrol Cup

Z tras rajdów WRC na tor VW Castrol CupŹródło: Materiały prasowe
d3xvvwh
d3xvvwh

W szóstej rundzie VW Castrol Cup na torze Hungaroring wystąpi gwiazda zespołu Volkswagen Motorsport, Andreas Mikkelsen. Czy czołowy rajdowiec położy na łopatki kierowców startujących w cyklu od początku?

Mikkelsen jest jednym z trzech zawodników zespołu Volkswagen Motorsport, który startuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata WRC. Zadebiutował w RSMŚ w 2006 r. i jeszcze przed ukończeniem 18 lat zdobył pierwsze punkty w rajdzie WRC (był piąty w Rajdzie Szwecji w 2006 r.). Jest dwukrotnym mistrzem serii Intercontinental Rally Challenge (2011 i 2012).

W klasyfikacji generalnej cyklu po pięciu rundach prowadzi Mateusz Lisowski (374 punkty), przed Rasmusem Marthenem (315 punktów) i Janem Kisielem (311 punktów). Za tą trójką są kolejni kierowcy z niewielką stratą, a ponieważ na Węgrzech można zdobyć maksymalnie 120 punktów to sytuacja w tabeli może się radykalnie zmienić.

Lider VW Castrol Cup, Mateusz Lisowski, jest pewny, że Mikkelsen będzie szybki. - To dwie różne dyscypliny motorsportu, według mnie łatwiej jest przejść z wyścigów do rajdów niż odwrotnie. Na szczęście dla Andreasa tor Hungaroring konfiguracją przypomina szybki, techniczny oes rajdu - powiedział Lisowski. - W wyścigach liczy się precyzja, znalezienie odpowiedniego punktu hamowania, pokonywanie zakrętu "na raz". Zwłaszcza to ostatnie mocno różni się od jazdy w rajdach. Jeśli Mikkelsenowi uda się znaleźć właściwy rytm, to na pewno pójdzie mu dobrze. Postaram się jednak dojechać do mety przed nim - zaznaczył Jan Kisiel.

d3xvvwh

Dziś 24-letni Norweg jeździ Volkswagenem Polo R WRC, autem mniejszym i mocniejszym od pucharowego Golfa GTI. Kolejną różnicą jest napęd - rajdówka jest napędzana przez 4 koła, zaś Golf przez przednią oś. Polo R WRC dysponuje mocą 315 KM a Golf GTI - 260 KM, jednak dzięki systemowi push-to-pass wyścigówka jest w stanie niemal dorównać moc rajdowemu Polo - naciśnięcie przycisku na kierownicy dodaje 50 KM na 10 s. Każdy z zawodników VW Castrol Cup ma 19 takich zastrzyków mocy na wyścig.

Źródło: Castrol

ll/moto.wp.pl

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj