Z tras rajdów WRC na tor VW Castrol Cup
W szóstej rundzie VW Castrol Cup na torze Hungaroring wystąpi gwiazda zespołu Volkswagen Motorsport, Andreas Mikkelsen. Czy czołowy rajdowiec położy na łopatki kierowców startujących w cyklu od początku?
Mikkelsen jest jednym z trzech zawodników zespołu Volkswagen Motorsport, który startuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata WRC. Zadebiutował w RSMŚ w 2006 r. i jeszcze przed ukończeniem 18 lat zdobył pierwsze punkty w rajdzie WRC (był piąty w Rajdzie Szwecji w 2006 r.). Jest dwukrotnym mistrzem serii Intercontinental Rally Challenge (2011 i 2012).
W klasyfikacji generalnej cyklu po pięciu rundach prowadzi Mateusz Lisowski (374 punkty), przed Rasmusem Marthenem (315 punktów) i Janem Kisielem (311 punktów). Za tą trójką są kolejni kierowcy z niewielką stratą, a ponieważ na Węgrzech można zdobyć maksymalnie 120 punktów to sytuacja w tabeli może się radykalnie zmienić.
Lider VW Castrol Cup, Mateusz Lisowski, jest pewny, że Mikkelsen będzie szybki. - To dwie różne dyscypliny motorsportu, według mnie łatwiej jest przejść z wyścigów do rajdów niż odwrotnie. Na szczęście dla Andreasa tor Hungaroring konfiguracją przypomina szybki, techniczny oes rajdu - powiedział Lisowski. - W wyścigach liczy się precyzja, znalezienie odpowiedniego punktu hamowania, pokonywanie zakrętu "na raz". Zwłaszcza to ostatnie mocno różni się od jazdy w rajdach. Jeśli Mikkelsenowi uda się znaleźć właściwy rytm, to na pewno pójdzie mu dobrze. Postaram się jednak dojechać do mety przed nim - zaznaczył Jan Kisiel.
Dziś 24-letni Norweg jeździ Volkswagenem Polo R WRC, autem mniejszym i mocniejszym od pucharowego Golfa GTI. Kolejną różnicą jest napęd - rajdówka jest napędzana przez 4 koła, zaś Golf przez przednią oś. Polo R WRC dysponuje mocą 315 KM a Golf GTI - 260 KM, jednak dzięki systemowi push-to-pass wyścigówka jest w stanie niemal dorównać moc rajdowemu Polo - naciśnięcie przycisku na kierownicy dodaje 50 KM na 10 s. Każdy z zawodników VW Castrol Cup ma 19 takich zastrzyków mocy na wyścig.
Źródło: Castrol
ll/moto.wp.pl