Z szansą na sukces globalny - Roewe 550
Zgodnie z zapowiedziami, na konferencji prasowej SAIC oficjalnie przedstawił cennik najnowszego modelu Roewe 550. Chiński koncern wierzy w to, że samochód zaprojektowany w Wielkiej Brytanii zdobędzie uznanie klientów na rynku globalnym. Atrakcyjny kompakt trafi również na rynek europejski. SAIC wykorzysta w tym celu sieć dilerską podległej marki Ssangyong.
Roewe 550 jest drugim kompaktowym modelem (obok Brilliance FRV)
, którego stylistyka w niczym nie nasuwa skojarzeń z prostymi konstrukcjami chińskimi. Interesujący design karoserii znajduje swoje odzwierciedlenie także w kabinie pasażerskiej. Wśród wielu innowacji należy wymienić niezależne zawieszenie czterech kół oraz cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych. W bogatszych wersjach montowany jest także zintegrowany system multimedialny RMI (Roewe Multimedia Interface) powiązany z systemem nawigacji GPS. Wierząc w dopracowanie konstrukcji, producent zapewnia że 550-tka zdobędzie pięć gwiazdek nie tylko w "słabszych" testach China New Car Assessment Programme (CNCAP), ale również w europejskich EuroNCAP.
Pojazd ma typowo kompaktowe wymiary 4624/1827/1480 mm, natomiast rozstaw osi mierzy 2 705 mm. Bagażnik może pomieścić 452 litry, a w przewiezieniu bagażu pomaga seryjnie montowana składana kanapa. Do napędu auta wykorzystano turbodoładowany silnik benzynowy 1.8l o mocy 160 KM (przy 5 500 obr/min) i maksymalnym momencie obrotowym 215 Nm (dostępnym w przedziale 2500-4500 obr/min). Mocna jednostka umożliwia jazdę z maksymalną prędkością 215 km/h i przyspieszenie do "setki"” w czasie 10,8 sekundy. Podane wartości dotyczą pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów.
Pierwsza oferta na rynku chińskim obejmuje 5 konfiguracji auta.
Podstawowa wersja 550S (kosztująca w przeliczeniu 45 125 PLN) posiada w standardzie:
Bogatszy wariant 550D (za 48 285 PLN) zawiera dodatkowo:
- skórzaną tapicerkę,
- 16" felgi aluminiowe,
- wielofunkcyjną kierownicę,
- podgrzewane lusterka.
Dwie wymienione wersje mogą być również wyposażone w pięciostopniową automatyczną przekładnią umożliwiającą ręczną zmianę przyłożeń. Jej cena wynosi około 4 425 PLN. Topowa odmiana ma oznaczenie 550G (59 980 PLN) występuje tylko z automatem, a jej wyposażenie seryjne uzupełnione zostało o:
- boczne i kurtynowe poduszki powietrzne,
- system monitoringu ciśnienia,
- 17" felgi aluminiowe,
- czujnik deszczu i świateł,
- elektryczną reg. Foteli,
- szyberdach,
- Bluetooth,
- DVD z GPS.
Według wcześniejszych informacji Automotive News, strategia ekspansji SAIC w Europie przewiduje dwa etapy działalności. Pierwszy krok ma polegać na sprzedaży aut przez sieć dilerską i pod marką Ssangyong. Drugi krok zakłada stworzenie własnej sieci dilerskiej i rozpoczęcie dystrybucji aut pod marką Roewe, co ma nastąpić najwcześniej w 2010 roku.
Źródło: Autochiny.pl