Z rynku znika rodzinna Toyota. Kolejny minivan pożarty przez krwiożercze SUV-y
Kolejny minivan znika z rynku i nie zapowiada się wprowadzenia jego następcy. Tym razem mowa o jednym z najpopularniejszych modeli w tym segmencie – Toyocie Verso.
Niewiele ponad miesiąc temu informowaliśmy o sprzedaży w 2017 r. w Polsce samochodów rodzinnych, zwanych minivanami. W zdominowanym przez firmę Volkswagen segmencie dość dobrze odnajdywał się znany od blisko dziesięciu lat model Toyoty - Verso. Dawniej pod nazwą Corolla Verso.
Samochód zadebiutował w 2009 roku i był oferowany jako pierwsza generacja do 2012. Wtedy też na rynku pojawiła się druga generacja, nawiązująca stylistyką do ówczesnego Aurisa. W ubiegłym roku model ten zajął szóste miejsce w swoim segmencie w Polsce z wynikiem 2078 zarejestrowanych egzemplarzy i, co ciekawe, był to najlepszy rok w historii. Łącznie Toyota sprzedawała w Polsce ponad 10,5 tys. tych aut.
Verso okazało się kolejnym minivanem, który musiał ustąpić miejsca przede wszystkim SUV-om. Warto przypomnieć, że z oferty Opla wycofano Merivę (3. miejsce w segmencie), a Ford model B-Max (7. miejsce). Jak widać, pozycja w danym segmencie w jednym kraju nie ma znaczenia w globalnym planowaniu gamy modelowej.
Toyota ma w swojej ofercie tylko dwa modele MPV. Jednym z nich jest Prius+, który kosztuje od 139 900 zł oraz niedawno wprowadzony Proace Verso, kosztujący od 118 900 zł. Nie ma więc już modelu w atrakcyjnej cenie dla klienta, który szuka tzw. rodzinnego samochodu.