Trwa ładowanie...

Z rynku znika rodzinna Toyota. Kolejny minivan pożarty przez krwiożercze SUV-y

Kolejny minivan znika z rynku i nie zapowiada się wprowadzenia jego następcy. Tym razem mowa o jednym z najpopularniejszych modeli w tym segmencie – Toyocie Verso.

Z rynku znika rodzinna Toyota. Kolejny minivan pożarty przez krwiożercze SUV-yŹródło: Materiały prasowe, fot: Toyota
d28szw9
d28szw9

Niewiele ponad miesiąc temu informowaliśmy o sprzedaży w 2017 r. w Polsce samochodów rodzinnych, zwanych minivanami. W zdominowanym przez firmę Volkswagen segmencie dość dobrze odnajdywał się znany od blisko dziesięciu lat model Toyoty - Verso. Dawniej pod nazwą Corolla Verso.

Samochód zadebiutował w 2009 roku i był oferowany jako pierwsza generacja do 2012. Wtedy też na rynku pojawiła się druga generacja, nawiązująca stylistyką do ówczesnego Aurisa. W ubiegłym roku model ten zajął szóste miejsce w swoim segmencie w Polsce z wynikiem 2078 zarejestrowanych egzemplarzy i, co ciekawe, był to najlepszy rok w historii. Łącznie Toyota sprzedawała w Polsce ponad 10,5 tys. tych aut.

Toyota Verso Materiały prasowe
Toyota Verso Źródło: Materiały prasowe, fot: Toyota

Verso okazało się kolejnym minivanem, który musiał ustąpić miejsca przede wszystkim SUV-om. Warto przypomnieć, że z oferty Opla wycofano Merivę (3. miejsce w segmencie), a Ford model B-Max (7. miejsce). Jak widać, pozycja w danym segmencie w jednym kraju nie ma znaczenia w globalnym planowaniu gamy modelowej.

Toyota ma w swojej ofercie tylko dwa modele MPV. Jednym z nich jest Prius+, który kosztuje od 139 900 zł oraz niedawno wprowadzony Proace Verso, kosztujący od 118 900 zł. Nie ma więc już modelu w atrakcyjnej cenie dla klienta, który szuka tzw. rodzinnego samochodu.

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj