Wzrost sprzedaży Volkswagena
Od początku stycznia do końca października br. sprzedano na całym świecie 4,88 mln osobowych Volkswagenów. Jest to o 3,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 r.
W Europie sytuacja nadal jest trudna - sprzedaż wyniosła 1,44 mln sztuk (spadek o 5,3 proc.). W zachodniej części kontynentu (bez Niemiec) nabywców znalazło 682 000 aut VW (spadek o 5,1 proc.), zaś na rynek niemiecki przypadło 464 100 egzemplarzy (spadek o 7,4 proc.). W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano 220 500 egzemplarzy (spadek o 1,2 proc.), z czego 137 200 (spadek o 5,4) trafiło do Rosji. Na tle innych krajów europejskich bardzo dobrze wypadła Polska - w naszym kraju od stycznia do października sprzedano 21 602 osobowe Volkswageny (wzrost o 14,51 proc.). Zwiększył się też udział w rynku - z 8,32 proc. do 9,07 proc.
W Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła o 0,9 proc. do 531 100 samochodów, z czego 343 000 sztuk trafiły do klientów w USA (spadek o 4 proc.). W regionie Ameryki Południowej sprzedano 602 500 egzemplarzy (spadek o 13,9 proc.). Na największy lokalny rynek, Brazylię, trafiło 454 000 sztuk (spadek o 16,9 proc.).
Pozytywna tendencja utrzymuje się z kolei w regionie Azji i Pacyfiku. Volkswagen przekazał klientom 2,2 mln sztuk (wzrost o 16,2 proc.). W Chinach sprzedano 2,02 mln aut (wzrost o 17,9 proc.) a w Indiach - 51 000 sztuk (spadek o 11 proc.).
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl