Trwa ładowanie...
22-11-2013 11:38

Wzrost sprzedaży Volkswagena

Wzrost sprzedaży VolkswagenaŹródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

Od początku stycznia do końca października br. sprzedano na całym świecie 4,88 mln osobowych Volkswagenów. Jest to o 3,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 r.

W Europie sytuacja nadal jest trudna - sprzedaż wyniosła 1,44 mln sztuk (spadek o 5,3 proc.). W zachodniej części kontynentu (bez Niemiec) nabywców znalazło 682 000 aut VW (spadek o 5,1 proc.), zaś na rynek niemiecki przypadło 464 100 egzemplarzy (spadek o 7,4 proc.). W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano 220 500 egzemplarzy (spadek o 1,2 proc.), z czego 137 200 (spadek o 5,4) trafiło do Rosji. Na tle innych krajów europejskich bardzo dobrze wypadła Polska - w naszym kraju od stycznia do października sprzedano 21 602 osobowe Volkswageny (wzrost o 14,51 proc.). Zwiększył się też udział w rynku - z 8,32 proc. do 9,07 proc.

W Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła o 0,9 proc. do 531 100 samochodów, z czego 343 000 sztuk trafiły do klientów w USA (spadek o 4 proc.). W regionie Ameryki Południowej sprzedano 602 500 egzemplarzy (spadek o 13,9 proc.). Na największy lokalny rynek, Brazylię, trafiło 454 000 sztuk (spadek o 16,9 proc.).

Pozytywna tendencja utrzymuje się z kolei w regionie Azji i Pacyfiku. Volkswagen przekazał klientom 2,2 mln sztuk (wzrost o 16,2 proc.). W Chinach sprzedano 2,02 mln aut (wzrost o 17,9 proc.) a w Indiach - 51 000 sztuk (spadek o 11 proc.).

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj