Wzrost sprzedaży Volkswagena
Od stycznia Volkswagen sprzedał 4,36 mln, a w samym wrześniu 526 300 samochodów osobowych. Oznacza to wzrosty o odpowiednio 3,6 i 6,8 proc. względem analogicznych okresów w 2012 r.
W Polsce od stycznia do września nabywców znalazło 19 697 aut tej marki (wzrost o 16,83 proc.), zaś udział rynku wynosi obecnie 9,31 proc. (wobec 8,23 proc. w 2012 r.). We wrześniu sprzedano w naszym kraju 1 848 egzemplarzy, co jest wynikiem gorszym o 2,27 proc. względem tego samego miesiąca 2012 r.
Łącznie w Europie klienci odebrali w pierwszych trzech kwartałach 1,23 mln Volkswagenów (spadek o 5,7 proc.). Na terenie Europy Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż wyniosła 616 400 sztuk (spadek o 5,6 proc.), w samych Niemczech - 410 300 sztuk (spadek o 8,2 proc.) a na obszarze Europy Środkowej i Wschodniej 198 900 samochodów (spadek o 0,5 proc.), z czego 117 200 (spadek o 4,7 proc.) przypadło na Rosję.
Dużo lepiej sytuacja wygląda w innych częściach świata. W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 16,5 proc. do 1,95 mln egzemplarzy, z czego na największy lokalny rynek (Chiny) trafiło 1,79 mln sztuk (wzrost o 18,2 proc.). W Indiach popyt na osobowe Volkswageny spadł o 10 proc. do poziomu 45 900 aut. W Ameryce Północnej natomiast zanotowano wzrost o 2,1 proc. do 466 000 sztuk, z czego 314 800 (o 2,6 proc. mniej) przypadło na USA. Ameryka Południowa charakteryzowała się spadkiem sprzedaży o 13,4 proc. do poziomu 542 500 sztuk, z czego 407 400 (o 16,3 proc. mniej) trafiło na rynek brazylijski.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl