Wzrost sprzedaży Volkswagena
Volkswagen sprzedał od stycznia do końca sierpnia 2013 r. na całym świecie 3,84 mln samochodów osobowych. Jest to o 3,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. r.
- My również odczuwamy skutki trudnej sytuacji utrzymującej się na światowych rynkach, jednak na naszym największym pojedynczym rynku, Chinach, nadal wieje dla nas pomyślny wiatr - powiedział Crhistian Klingler, członek zarządu firmy. W Państwie Środka sprzedano aż 1,56 mln aut, o 18,4 proc. więcej niż przed rokiem. W całym regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła do 1,7 mln egzemplarzy, czyli o 16,7 proc.
W Europie sytuacja branży nadal jest trudna i miał miejsce spadek sprzedaży o 6,7 proc. do poziomu 1,08 mln egzemplarzy. Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło 535 000 sztuk (spadek o 6,8 proc.) a na środkową i wschodnią część kontynentu - 176 100 sztuk (spadek o 1 proc.), z czego 103 600 przypadło na Rosję (spadek o 4,9 proc.). Na rynku niemieckim nabywców znalazło 364 300 egzemplarzy (spadek o 9,2 proc.).
Bardzo pozytywnie na tym tle wyróżnia się Polska, gdzie marka zajęła w sierpniu pierwsze miejsce w rankingu rejestracji nowych samochodów (1 928 sztuk, wzrost o 17,2 proc.). W zestawieniu kumultatywnym w pierwszych ośmiu miesiącach 2013 r. sprzedano 17 988 pojazdów, o 18,37 proc. więcej niż przed rokiem. Najpopularniejszym modelem był Golf (5 461 sztuk, wzrost o 43,75 proc.).
W Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła o 3,3 proc. do 417 200 sztuk, z czego 286 800 (spadek o 1,3 proc.) przypadło na największy lokalny rynek, USA. W Ameryce Południowej zakupiono 484 300 osobowych Volkswagenów (spadek o 14,6 proc.), z czego 363 900 (spadek o 17,5 proc.) trafiło do klientów w Brazylii.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl