Wzrost sprzedaży Volkswagena
Od początku roku do końca lipca Volkswagen sprzedał 3,38 mln samochodów osobowych. Jest to o 3,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 r.
W samym lipcu sprzedano 466 110 sztuk, czyli o 0,5 proc. mniej niż przed rokiem. - Cieszymy się, że nasza globalna sprzedaż utrzymuje się na stabilnym poziomie. Koniunktura będzie niepewna również w najbliższych miesiącach, dlatego bardzo dokładnie obserwujemy sytuację na światowych rynkach motoryzacyjnych - powiedział Christian Klingler, członek zarządu marki.
Od początku roku europejscy klienci odebrali 0,98 mln Volkswagenów (spadek o 6,8 proc.). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż spadła o 6,8 proc. do 492 400 sztuk a w Środkowej i Wschodniej o 1,4 proc. do 154 900 sztuk. Do Niemiec trafiło 328 400 pojazdów (o 9,1 proc. mniej niż przed rokiem) a do Rosji - 95 600 egzemplarzy (spadek o 5,2 proc.). Znaczące wzrosty zanotowano natomiast w Polsce. Od początku roku sprzedaż wyniosła 15 949 samochodów (o 19,54 proc. więcej), w samym lipcu - 2 318 sztuk (o 21,62 proc. więcej), zaś udział rynku wzrósł z 7,94 do 9,31 proc.
W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż od stycznia do lipca wyniosła 1,48 mln sztuk (wzrost o 17 proc.), z czego 1,36 mln trafiło do Chin (wzrost o 18,9 proc.) a 36 900 (o 11,1 proc. mniej) do Indii. W Ameryce Północnej zanotowano wzrost o 3,6 proc. do 359 300 egzemplarzy, a w Ameryce Południowej - spadek o 11,3 proc. do 419 100 sztuk. Na największych lokalnych rynkach - USA i Brazylii - odnotowano spadki odpowiednio o 1,3 proc. do 242 600 pojazdów i o 12,8 proc. do 314 900 sztuk.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl