Wzrost sprzedaży Toyoty w Europie
Toyocie po raz drugi z rzędu udało się uzyskać wzrost sprzedaży na kurczącym rynku europejskim. Nabywców znalazło 837 969 samochodów japońskiej marki, czyli o 2 proc. więcej niż w 2011 r.
Oznacza to, że Toyota osiągnęła 4,5 proc. udział w rynku. Od przedstawicieli marki słyszymy, że tak dobre wyniki udało się osiągnąć dzięki premierom nowych modeli w 2012 r., doskonałemu wynikowi Yarisa oraz rosnącej popularności samochodów hybrydowych.
W 2012 r. sprzedano 109 478 hybryd Toyoty i Lexusa, co stanowi 13 proc. całego wyniku. W krajach takich jak Holandia udział ten sięga aż 45 proc. W tym roku na rynek zostanie wprowadzony nowy Auris w wersji kombi "Touring Sports", odmłodzone Verso oraz czwarta generacja RAV4.
- 2013 r. będzie niezwykle wymagający, jednak jestem przekonany, że Toyota i Lexus odnotują wzrosty po raz trzeci z rzędu - powiedział Didier Leroy, szef Toyoty na Europę.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl