Trwa ładowanie...
15-10-2013 10:18

Wzrost sprzedaży Toyoty w Europie

Wzrost sprzedaży Toyoty w EuropieŹródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

W trzecim kwartale br. Toyota sprzedała w Europie 216 837 samochodów. Jest to wynik o 5 proc. lepszy niż w analogicznym okresie 2012 r.

Wynik ten pozwolił firmie po raz pierwszy od 4 lat przekroczyć 5-proc. udział w europejskim rynku motoryzacyjnym. Rośnie też sprzedaż samochodów hybrydowych - na zakup takiego wariantu w trzecim kwartale zdecydowało się 32 746 klientów (od początku roku - 115 032) - o 20 proc. więcej niż poprzednio. Oznacza to, że niemal co piąta sprzedawana na Starym Kontynencie Toyota jest pojazdem hybrydowym.

- Wzrost sprzedaży Toyoty w Europie przyspieszyła wraz z pojawieniem się w salonach nowej Corolli i Aurisa Tourin Sports. Zakładamy, że w całym 2013 r. sprzedamy w Europie więcej samochodów niż w 2012 r. Myślę, że będzie to wielkim sukcesem pamiętając, że tutejszy rynek motoryzacyjny jest pogrążony w głębokim kryzysie - powiedział Daniele Schillachi z europejskiego oddziału marki.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Warto zaznaczyć, że liczbę 40 mln sprzedanych na całym świecie egzemplarzy przekroczyła Corolla, stając się tym samym najpopularniejszym samochodem w historii motoryzacji. W Europie auto odnotowało 24-procentowy wzrost sprzedaży. Bardzo dobrze na popularność Aurisa przełożyło się dołączenie do oferty wersji kombi - dzięki niej sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 66 proc. do poziomu 33 338 sztuk. Toyota RAV4 zanotowała 55-procentowy (24 505 sztuk) a Verso - 17-procentowy wzrost (9 987 sztuk).

W trzecim kwartale sprzedano 2 149 Lexusów CT 200h (7 600 od początku roku), 3 474 modeli IS (4 252 od początku roku), 662 - ES (2 071), 787 - GS (2 919), 229 - LS (811) oraz 3 559 - RX (10 166).

Źródło: Toyota

ll/moto.wp.pl

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj