Wzrost sprzedaży Toyoty w Europie
W trzecim kwartale br. Toyota sprzedała w Europie 216 837 samochodów. Jest to wynik o 5 proc. lepszy niż w analogicznym okresie 2012 r.
Wynik ten pozwolił firmie po raz pierwszy od 4 lat przekroczyć 5-proc. udział w europejskim rynku motoryzacyjnym. Rośnie też sprzedaż samochodów hybrydowych - na zakup takiego wariantu w trzecim kwartale zdecydowało się 32 746 klientów (od początku roku - 115 032) - o 20 proc. więcej niż poprzednio. Oznacza to, że niemal co piąta sprzedawana na Starym Kontynencie Toyota jest pojazdem hybrydowym.
- Wzrost sprzedaży Toyoty w Europie przyspieszyła wraz z pojawieniem się w salonach nowej Corolli i Aurisa Tourin Sports. Zakładamy, że w całym 2013 r. sprzedamy w Europie więcej samochodów niż w 2012 r. Myślę, że będzie to wielkim sukcesem pamiętając, że tutejszy rynek motoryzacyjny jest pogrążony w głębokim kryzysie - powiedział Daniele Schillachi z europejskiego oddziału marki.
Warto zaznaczyć, że liczbę 40 mln sprzedanych na całym świecie egzemplarzy przekroczyła Corolla, stając się tym samym najpopularniejszym samochodem w historii motoryzacji. W Europie auto odnotowało 24-procentowy wzrost sprzedaży. Bardzo dobrze na popularność Aurisa przełożyło się dołączenie do oferty wersji kombi - dzięki niej sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 66 proc. do poziomu 33 338 sztuk. Toyota RAV4 zanotowała 55-procentowy (24 505 sztuk) a Verso - 17-procentowy wzrost (9 987 sztuk).
W trzecim kwartale sprzedano 2 149 Lexusów CT 200h (7 600 od początku roku), 3 474 modeli IS (4 252 od początku roku), 662 - ES (2 071), 787 - GS (2 919), 229 - LS (811) oraz 3 559 - RX (10 166).
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl