Wzrost sprzedaży Suzuki
Suzuki osiągnęło bardzo dobre wyniki w I kwartale roku fiskalnego 2013. Zanotowano zarówno wzrost sprzedaży jak i zwiększenie zysku operacyjnego i zysku netto.
W I kwartale roku fiskalnego 2013 (kwiecień - czerwiec 2013) w porównaniu z analogicznym okresem roku fiskalnego 2012 skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła o 31 mld jenów (o 4,8 proc.) do poziomu 675,8 mld jenów. Największe wzrosty zanotowano na rynkach azjatyckim i europejskim. Wartość sprzedaży poza macierzystym, japońskim rynkiem marki, w ciągu roku wzrosła o 57,8 mld jenów (15,3 proc.) do 435,6 mld jenów. Dodatkowo miały miejsce najwyższe w historii Suzuki wartości zysku operacyjnego oraz zysku netto - odpowiednio do 44,1 mld jenów (wzrost o 8,5 mld jenów) i 27 mld jenów (wzrost o 2,5 mld jenów).
Na rynku japońskim marka rozwinęła sprzedaż najmniejszych aut, np. WagonR oraz Spacia, wyposażonych w proekologiczną technologię Suzuki Green, umożliwiającą zmniejszenie spalania paliwa oraz redukcję masy pojazdu. Celem zwiększenia sprzedaży umocniono gamę modelową, wprowadzając modele Spacia Custom oraz Alto Lapin Chocolat. Na pozostałych rynkach wartość sprzedaży netto wzrosła o 18,9 mld jenów do poziomu 590,9 mld jenów. Zysk operacyjny wzrósł o 19,3 proc. do 44,8 mld jenów. Stale wzrasta sprzedaż w Indonezji i Tajlandii, zaś w Indiach pozostała na tym samym poziomie co rok temu.
Powiększyła się też sprzedaż motocykli (o 11 mld jenów, czyli 18,5 proc.) do poziomu 70,5 mld jenów. Dobre wyniki zanotował Suzuki Marine, oddział marki zajmujący się produkcją i sprzedażą m. in. łodziowych silników zaburtowych. Tutaj miał miejsce wzrost o 1,1 mld jenów (8,8 proc.) do poziomu 14,5 mld jenów.
Źródło: Suzuki
ll/moto.wp.pl