Trwa ładowanie...
20-12-2012 16:36

Wzrost sprzedaży Skody

Wzrost sprzedaży SkodyŹródło: zdjęcie producenta
dx6ja5q
dx6ja5q

Sprzedaż Skody w listopadzie 2012 r wyniosła 77 900 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 3,8 proc. względem analogicznego miesiąca roku ubiegłego.

Od stycznia do listopada 2012 r. sprzedano z kolei 873 000 pojazdów, co przekłada się na wzrost o 6,9 proc. (styczeń - listopad 2011: 816 800 sztuk). Przedstawiciele marki podkreślają, że szczególnie ważny jest dla nich wzrost sprzedaży na rynkach zachodnioeuropejskich (4,3 proc.), gdyż świadczy o przeciwstawieniu się ogólnym tendencjom rynkowym.

Duży wzrost popularności samochodów Skoda zanotowano w Wielkiej Brytanii (30,2 proc.) oraz Niemczech (15,2 proc.). Dobre wyniki osiągnięto też w Europie Wschodniej (12 400 egzemplarzy, wzrost o 7,9 proc.). W Rosji nabywców znalazło 9 000 sztuk (o 1 000 więcej niż przed rokiem). Na rynkach Europy Środkowo - Wschodniej zanotowano spadek sprzedaży o 400 egzemplarzy (do 10 200). W Polsce natomiast zarejestrowano w listopadzie 2 371 modeli Skody, co oznacza że udział rynkowy czeskiej marki wynosi 11,98 proc.

Najpopularniejszym modelem pozostaje Octavia (32 800 sztuk, spadek o 3,7 proc), zaś drugie miejsce przypadło Fabii (19 300 sztuk, spadek o 8,2 proc.). Trzecia pozycja jest zajmowana przez Superba (9 100 sztuk, spadek o 8 proc.) a czwarta - Yeti (6 800, wzrost o 4,4 proc.). Piąte miejsce przypadło Roomsterowi (2 700 sztuk, spadek o 5,8 proc.). Do tej pory sprzedano 2 500 Rapidów oraz 4 600 Citigo.

Źródło: Skoda

ll/moto.wp.pl

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj