Wzrost sprzedaży Skody
Sprzedaż Skody w listopadzie 2012 r wyniosła 77 900 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 3,8 proc. względem analogicznego miesiąca roku ubiegłego.
Od stycznia do listopada 2012 r. sprzedano z kolei 873 000 pojazdów, co przekłada się na wzrost o 6,9 proc. (styczeń - listopad 2011: 816 800 sztuk). Przedstawiciele marki podkreślają, że szczególnie ważny jest dla nich wzrost sprzedaży na rynkach zachodnioeuropejskich (4,3 proc.), gdyż świadczy o przeciwstawieniu się ogólnym tendencjom rynkowym.
Duży wzrost popularności samochodów Skoda zanotowano w Wielkiej Brytanii (30,2 proc.) oraz Niemczech (15,2 proc.). Dobre wyniki osiągnięto też w Europie Wschodniej (12 400 egzemplarzy, wzrost o 7,9 proc.). W Rosji nabywców znalazło 9 000 sztuk (o 1 000 więcej niż przed rokiem). Na rynkach Europy Środkowo - Wschodniej zanotowano spadek sprzedaży o 400 egzemplarzy (do 10 200). W Polsce natomiast zarejestrowano w listopadzie 2 371 modeli Skody, co oznacza że udział rynkowy czeskiej marki wynosi 11,98 proc.
Najpopularniejszym modelem pozostaje Octavia (32 800 sztuk, spadek o 3,7 proc), zaś drugie miejsce przypadło Fabii (19 300 sztuk, spadek o 8,2 proc.). Trzecia pozycja jest zajmowana przez Superba (9 100 sztuk, spadek o 8 proc.) a czwarta - Yeti (6 800, wzrost o 4,4 proc.). Piąte miejsce przypadło Roomsterowi (2 700 sztuk, spadek o 5,8 proc.). Do tej pory sprzedano 2 500 Rapidów oraz 4 600 Citigo.
Źródło: Skoda
ll/moto.wp.pl