Wzrost sprzedaży Renault w Polsce
Pomimo trudnej sytuacji na rodzimym rynku motoryzacyjnym Grupa Renault zanotowała w czerwcu wzrost sprzedaży względem analogicznego miesiąca 2012 r.
W czerwcu globalna sprzedaż samochodów wzrosła o 8 proc., jednak marki Renault i Dacia zanotowały wzrosty na poziomie odpowiednio 24 i 46 proc. Związane jest to przede wszystko z ofensywą modelową, zapoczątkowaną pod koniec 2012 r. wprowadzeniem Nowego Clio. W marcu ofertę poszerzyło Clio Grandtour a w maju - nowy miejski crossover Captur. Warto zaznaczyć, że Clio znalazło się na 5 miejscu wśród najczęściej wybieranych przez Polaków modeli w czerwcu, uplasowało się też na 2 miejscu wśród klientów indywidualnych.
W grupie aut dostawczych do 6 t Renault zajęło w czerwcu 2 pozycję z wynikiem 534 zarejestrowanych samochodów. Największą popularnością cieszył się Master (362 egzemplarze). Pierwsze miejsce w tej kategorii udało się natomiast zdobyć na rynku "dostawczaków" w Europie.
Po rekordowym wzroście w 2012 r. Dacia nadal jest jedną z marek, która stale zwiększa swoją sprzedaż. Aktualnie awansowała w rankingu o dwie pozycje dzięki dobrej sprzedaży Dustera (3 pozycja wśród SUV-ów), odnowionej gamie Sandero i Logan oraz wprowadzeniu nowych modeli - Lodgy, Dokker i Dokker Van.
Czerwiec 2013 r. był rekordowy dla Grupy Renault pod względem udziału w polskim rynku. Wynik to 11,14 proc.
Źródło: Renault
ll/moto.wp.pl