Wzrost sprzedaży koncernu PSA Peugeot Citroen
W pierwszym kwartale 2014 roku sprzedaż światowa Grupy PSA Peugeot Citroën wzrosła o 7,7 proc. napędzana ożywieniem na rynku europejskim i dynamicznym wzrostem sprzedaży w Chinach. Na wyniki istotny wpływ miały jednak gwałtowne wahania kursu walut.
Obroty handlowe ze sprzedaży samochodów, podzespołów i części zamiennych w pierwszym kwartale 2014 roku wzrosły o 2 proc. do 8925 miliardów euro w porównaniu do 8747 miliardów euro w pierwszym kwartale roku 2013. Światowa sprzedaż samochodów produkowanych przez PSA osiągnęła 726 000 sztuk w pierwszym kwartale, tj. zwiększyła się o 7,7 proc. Wzrost ten odzwierciedla zwiększenie wolumenów sprzedaży w Europie (+16,0 proc.) i w Chinach (+18,3 proc.) hamowane przez spadek sprzedaży odnotowany w Ameryce Łacińskiej (-14,5 proc.) i w Rosji (-7,9 proc.).
Liczba zamówień na Peugeot 308 osiągnęła na koniec marca 70 000 sztuk od momentu wprowadzenia tego modelu na rynek i przekroczyła założone cele, między innymi dzięki nagrodzie „Samochód Roku” otrzymanej w marcu tego roku, a także wprowadzeniu do sprzedaży wersji 308 SW oraz silników benzynowych PureTech i Diesla Blue HDi, najbardziej wydajnych w swojej kategorii w zakresie emisji CO2. Aby nadążyć za tym sukcesem w zakładach produkcyjnych w Sochaux zatrudniono dodatkowy zespół pracowników.