Wzrost sprzedaży grupy Volkswagena
Przez 10 miesięcy 2012 r. Koncern Volkswagena sprzedał 7,5 mln pojazdów. Oznacza to wzrost o 10,2 proc. względem analogicznego okresu 2011 r.
W październiku z kolei sprzedano 788 700 samochodów - o 14,6 proc. więcej niż przed rokiem. Marka Volkswagen Samochody Osobowe zwiększyła sprzedaż w okresie styczeń - październik o 11,2 proc. do 4,72 mln pojazdów. W Polsce nabywców znalazły 18 864 osobówki VW (wzrost o 21,71 proc.).
Pozytywną tendencję zanotowano w Ameryce Północnej. Sprzedano tam o 25,4 proc. samochodów więcej, czyli 681 200 sztuk, z czego 481 100 trafiło do USA. Jeszcze większą popularność modele mają w Ameryce Południowej - 842 200 sztuk (wzrost o 8,4 proc.), zaś w samej Brazylii sprzedano 644 000 aut (wzrost o 9,7 proc.).
Od początku roku na rynkach Azji i Pacyfiku nabywców znalazło 2,56 mln samochodów (wzrost o 19 proc.). Największy popyt zanotowano w Chinach (2,26 mln sztuk, wzrost o 19,6 proc.). w Indiach sprzedaż wzrosła o 3,6 proc. do 94 900 egzemplarzy.
Przez pierwsze 10 miesięcy br. zanotowano w Europie nieznaczny wzrost (0,9 proc., do 3,1 mln samochodów). W Niemczech sprzedano 960 800 Volkswagenów (o 3,5 proc. więcej niż przed rokiem). Na rynki Europy Środkowej i Wschodniej trafiło 441 500 sztuk (wzrost o 21,1 proc.), zaś na Rosję przypadło 262 200 pojazdów (wzrost o 46,7 proc.).
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl