Trwa ładowanie...
22-11-2012 13:08

Wzrost sprzedaży grupy Volkswagena

Wzrost sprzedaży grupy VolkswagenaŹródło: zdjęcie producenta
d1n48ni
d1n48ni

Przez 10 miesięcy 2012 r. Koncern Volkswagena sprzedał 7,5 mln pojazdów. Oznacza to wzrost o 10,2 proc. względem analogicznego okresu 2011 r.

W październiku z kolei sprzedano 788 700 samochodów - o 14,6 proc. więcej niż przed rokiem. Marka Volkswagen Samochody Osobowe zwiększyła sprzedaż w okresie styczeń - październik o 11,2 proc. do 4,72 mln pojazdów. W Polsce nabywców znalazły 18 864 osobówki VW (wzrost o 21,71 proc.).

Pozytywną tendencję zanotowano w Ameryce Północnej. Sprzedano tam o 25,4 proc. samochodów więcej, czyli 681 200 sztuk, z czego 481 100 trafiło do USA. Jeszcze większą popularność modele mają w Ameryce Południowej - 842 200 sztuk (wzrost o 8,4 proc.), zaś w samej Brazylii sprzedano 644 000 aut (wzrost o 9,7 proc.).

Od początku roku na rynkach Azji i Pacyfiku nabywców znalazło 2,56 mln samochodów (wzrost o 19 proc.). Największy popyt zanotowano w Chinach (2,26 mln sztuk, wzrost o 19,6 proc.). w Indiach sprzedaż wzrosła o 3,6 proc. do 94 900 egzemplarzy.

d1n48ni

Przez pierwsze 10 miesięcy br. zanotowano w Europie nieznaczny wzrost (0,9 proc., do 3,1 mln samochodów). W Niemczech sprzedano 960 800 Volkswagenów (o 3,5 proc. więcej niż przed rokiem). Na rynki Europy Środkowej i Wschodniej trafiło 441 500 sztuk (wzrost o 21,1 proc.), zaś na Rosję przypadło 262 200 pojazdów (wzrost o 46,7 proc.).

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj