Wzrost sprzedaży Grupy PGD
W pierwszym półroczu klienci zamówili 6 077 samochodów w salonach Grupy PGD. Jest to o 13,8 proc. więcej niż przed rokiem.
W czerwcu 2013 r. liczba zamówień w porównaniu z majem wzrosła o 11,2 proc., a w porównaniu z czerwcem 2012 r. aż o 26,8 proc. Do wzrostów w ujęciu półrocznym w największym stopniu przyczynili się klienci indywidualni - w tym segmencie rynku zanotowano wzrost zamówień o 17 proc. wobec wzrostu sprzedaży flotowej o 10,5 proc. W sprzedaży detalicznej największe wzrosty uzyskały Ford (46,6 proc.), Mitsubishi (27,8 proc.) oraz Hyundai (23,7 proc.).
Dzięki kontraktom flotowym, największą całościowo dynamikę zanotowały salony Suzuki (75 proc.). - Sukcesem jest fakt skutecznego docierania do klientów indywidualnych i małego biznesu, szczególnie w sytuacji, gdy niektóre z reprezentowanych przez nas marek notują nienajlepsze wyniki sprzedaży - powiedział prezes Grupy PGD, Grzegorz Hankus. Zaznacza on jednocześnie, że największy potencjał do stabilnego wzrostu widzi właśnie w klientach indywidualnych.
- Przed nami druga połowa roku z okresem wakacyjnym, który zazwyczaj nie jest najlepszym czasem dla sprzedaży. Duże nadzieje wiążemy z nowościami - Suzuki SX4, Nissanami Micra oraz LEAF. Mamy nadzieję, że zostaną dobrze przyjęte przez klientów, co w IV ożywiłoby sprzedaż - zastrzega Hankus. Grupa PGD będąca importerem Infiniti liczy na ciepłe przyjęcie nowego modelu Q50.
Źródło: Grupa PGD
ll/moto.wp.pl