Wzrost sprzedaży Chevroleta
W okresie od stycznia do września 2012 roku Chevrolet sprzedał 157 000 samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej, co oznacza 2,3 proc. wzrost (o 3 500 sztuk) w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. W tym czasie na rynku odnotowano niższą o 8,0 proc. sprzedaż nowych samochodów. Natomiast w wyniku zwiększenia udziałów rynkowych w 19 krajach, udział Chevroleta w rynku europejskim wzrósł o 0,13 punktu do 1,34 proc.
- W obecnej sytuacji ekonomicznej europejscy klienci przywiązują szczególną uwagę do ceny samochodu, dlatego Chevrolet zanotował rekordowe wyniki sprzedaży i rekordowo wysoki udział w rynku - powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe.
W okresie od stycznia do września tego roku Chevrolet osiągnął rekordowo wysoki udział w rynku w siedmiu państwach: Polsce (3,37 proc.), Słowenii (2,91 proc.), Turcji (2,61 proc.), Estonii (1,75 proc.), Austrii (1,27 proc.), Francji (1,11 proc.) i Niemczech (0,90 proc.). W okresie od stycznia do września tego roku w pięciu państwach odnotowano rekord sprzedaży: we Francji (19 490 sztuk), w Holandii (8 390 sztuk), Polsce (8 340 sztuk), Austrii (3 790 sztuk) oraz Szwajcarii (2 940 sztuk).
Najlepiej sprzedającymi się modelami Chevroleta w Europie w pierwszych dziewięciu miesiącach roku były: miejski Aveo (45 650 sztuk), niewielki Spark (40 370 sztuk) oraz kompaktowy Cruze w wersji sedan, hatchback i kombi, który sprzedał się w Europie Zachodniej i Środkowej w liczbie 29 620 sztuk.
sj