Wzrost cen czynnika klimatyzacji – jak sobie poradzić?
Jesteśmy świadkami znaczącego wzrostu cen czynnika chłodniczego R134a, przy jednoczesnym utrzymującym się wysokim zapotrzebowaniu na ten produkt. W obecnej sytuacji, należy zabezpieczyć się przed niepotrzebną utratą tego czynnika. Czy jest sposób by ograniczyć powstające ubytki w trakcie serwisowania klimatyzacji?
Ceny wciąż rosną
Standardowy czynnik – R134a – dotychczas w powszechnym użyciu, będzie sukcesywnie wycofywany z rynku Unii Europejskiej. Obecnie dopuszczona do obrotu ilość czynnika to zaledwie 60 proc. z okresu sprzed wprowadzenia regulacji unijnych. W rezultacie, nie tylko wzrasta cena czynnika, ale także maleje ilość korzystających z niego nowo wyprodukowanych pojazdów.
W tej sytuacji, wielu właścicieli warsztatów samochodowych zastanawia się nad sensem dalszego prowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej. Jej opłacalność znajduje się pod znakiem zapytania właśnie z powodu wzrastających cen czynnika chłodniczego. Jednym ze sposobów na wyjście z tej sytuacji jest ograniczenie zużycia deficytowej substancji. Nie jest to jednak zadanie łatwe, zważywszy, że przy każdym serwisie klimatyzacji dochodzi do utraty ok. 10 % odzyskiwanego czynnika. Najlepszym wyjściem może okazać się ograniczenie strat dzięki wykorzystaniu technologii Low Emission firmy WAECO.
Technologia Low Emission
Standardowo, serwis klimatyzacji przeprowadza się w 3 etapach: odzyskiwanie czynnika chłodniczego, wytworzenie próżni w układzie i ponownego napełnienia układu. W przypadku stacji Low Emission serwisowanie obejmuje dodatkowy etap, w trakcie którego pompa próżniowa odzyskuje czynnik chłodniczy także z oleju w opatentowany sposób. Umożliwia to redukcję ilości traconego czynnika nawet do 0%. Technologia Low Emission pozwala ponadto na dokładne określenie ilości czynnika, który został odzyskany.
W rezultacie, stacje klimatyzacji WAECO Low Emission to rozwiązanie gwarantujące wygenerowanie oszczędności dla twojego warsztatu. Pozwala na zaoszczędzenie 10% ilości czynnika chłodniczego, traconego przy każdym serwisie przy wykorzystaniu zwykłej stacji. Ponadto, dzięki zastosowaniu technologii Low Emission mamy wpływ na środowisko naturalne, ograniczając ilość czynnika chłodniczego dostającego się do atmosfery.
Jaki model stacji z technologią Low Emission wybrać?
Technologia Low Emission jest oryginalnym patentem firmy WAECO i stosowana jest wyłącznie w jej urządzeniach. W przypadku warsztatów serwisujących samochody osobowe, polecamy stację WAECO ASC 2500 Low Emission R 134a, która – poza ograniczeniem ilości traconego czynnika chłodniczego – dysponuje także możliwością drukowania rocznych raportów zawierających takie informacje, jak: nr rejestracyjny serwisowanego auta, ilość czynnika odzyskanego, ilość czynnika podanego – co znacząco ułatwia wywiązanie się z obowiązków nałożonych na warsztaty obsługujące klimatyzację przez ustawę o substancjach zubożających warstwę ozonową. W przypadku warsztatów obsługujących pojazdy dużych gabarytów, warto zwrócić uwagę na stację WAECO ASC 3500 G Low Emission R 134a. Ograniczenie ilości traconego czynnika chłodniczego jest szczególnie istotne w trakcie serwisowania dużych pojazdów, o dużych objętościowo układach klimatyzacji.
Low Emission to technologia dostępna także w przypadku korzystania z innych czynników. W ofercie znajduje się stacja ASC 5500 G RPA Low Emission przeznaczona dla samochodów korzystających z czynnika R 1234yf. Stacja ta została wyposażona w dodatkowy analizator czystości, ze względu na większą wrażliwość czynnika R 1234yf na szkodliwe oddziaływanie zanieczyszczeń.
Oferta stacji klimatyzacji firmy WAECO jest dostępna na stronie internetowej firmy Autos.