Wzrasta sprzedaż Toyoty w Europie
Od początku roku sprzedaż wyniosła 642 543 auta, co oznacza wzrost względem trzech pierwszych kwartałów o 6 proc. Przedstawiciele japońskiej marki twierdzą, że tak dobry wynik sprzedaży to zasługa ofensywy modelowej, szczególnie w przypadku modeli Yaris i Yaris Hybrid. Podkreślają, że nie zakładają istotnej poprawy kondycji rynków, jednak wiążą duże nadzieje z obszarem Europy Centralnej i Wschodniej.
Coraz większą popularnością cieszą się auta hybrydowe. Łącznie sprzedano 33 370 tego typu samochodów, co oznacza wzrost o 75 proc. względem trzeciego kwartału 2011 r. Oznacza to że hybrydy stanowią 16 proc. całkowitej sprzedaży koncernu w Europie.
Hitem okazał się nowy Yaris. Wybrało go 44 095 klientów czyli o 50 proc. więcej niż w zeszłym roku. Sukces odnosi również Prius, dając sprzedaż na poziomie 11 450 sztuk. Popularnością cieszy się również głośny tegoroczny debiutant, GT86. Po europejskich drogach jeździ już 3 414 tych aut.
/ll