Wzmocniony Cayman
Są kierowcy, którym nie wystarczają standardowe osiągi samochodu. Nawet jeśli jest to Porsche. Do takich właśnie osób swoje produkty kierują firmy tuningowe.
TechArt GTsport przygotował pojazd bazujący na Porsche Caymanie S. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9887/cayman-s-techartgtsport-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Dokonano w nim licznych zmian montując dodatkowe spojlery i dyfuzor poprawiające aerodynamikę auta, przeprojektowując wnętrze, modyfikując układ wydechowy. Zmieniono też charakterystykę elementów tłumiących zawieszenia nadając im większą twardość, dzięki czemu samochód ma jeszcze lepiej prowadzić się w zakrętach. Ponadto prześwit można zmniejszyć o 2,5 cm, a dzięki zastosowaniu systemu PASM, oferowanego przez Porsche, wybrać jeden z dwóch trybów pracy zawieszenia – Normal lub Sport.
Silnik Caymana S w wydaniu TechArt GTsport ma pojemność 3,8 l – o 0,4 l większą od standardowej. W połączeniu ze zmianami w układzie dolotowym i wylotowym pozwoliło to na osiągnięcie przez jednostkę napędową mocy 385 KM (standardowo 295 KM). Silnik współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, a napęd jest przekazywany na tylne koła.
Cena? Od 115 tys. euro, czyli ok. 466 tys. zł – o 181 tys. zł więcej od „zwykłego” Caymana.
Typ silnika | benzynowy |
---|---|
Pojemność skokowa (cm3) | 3824 |
Moc (KM) | 385 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 4,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 285 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 10,9/16,8 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 434 x 180 x 127 |
Pojemność bagażnika (l) | b.d. |
Autor: Maciej Pobocha