Trwa ładowanie...
wiadomości
17-07-2008 13:24

Wyścigówka z TDI

Wyścigówka z TDI
d258bat
d258bat

Audi TT Coupe 2.0 TDI quattro i Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro to pierwsze produkowane seryjnie samochody sportowe na świecie napędzane silnikiem wysokoprężnym.

Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka o mocy 125kW (170 KM) z momentem obrotowym 350Nm gwarantuje wyjątkową dynamikę. Jednocześnie TDI w TT Coupe zużywa średnio tylko 5,3 litra paliwa na 100 km - co jest rekordową wartością w segmencie samochodów sportowych.

Łącząc wysoką dynamikę z niskim spalaniem Audi nadaje ton w motoryzacji, i to już od wielu lat. Od debiutu w 1989 roku silniki TDI marki z czterema pierścieniami wyznaczają kierunek rozwoju dla całego przemysłu motoryzacyjnego.

d258bat

Mocne, spokojnie pracujące, a przy tym niezwykle efektywne są dziś synonimem nowoczesnego, sportowego charakteru. Zwycięstwa napędzanego silnikiem wysokoprężnym samochodu wyścigowego Audi R10 TDI w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i w American Le-Mans-Series są jednoznacznym dowodem potencjału tkwiącego w tej technologii.

Także w samochodach seryjnych silniki wysokoprężne Audi zachwycają swoją dynamiką. TT Coupe quattro 2.0 TDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 226 km/h. Audi TT Roadster na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje o dwie dziesiąte sekundy więcej i rozpędza się do 223 km/h.

Istotnym czynnikiem wpływającym na osiągi TT jest niewielka masa samochodu. TDI Coupe waży tylko 1.370 kg, Roadster, wyposażony w szereg wzmocnień, waży 1415 kg. Oba nadwozia są konstrukcjami hybrydowymi, opracowanymi przez Audi. Z przodu zastosowano lekkie aluminium, w tylnej części - stal. Takie rozwiązanie optymalizuje rozkład masy.

d258bat

Także w układzie przenoszenia siły w TT Coupe 2.0 TDI quattro i TT Roadster 2.0 TDI quattro zastosowano supernowoczesne technologie. Wydajna, lekko i precyzyjnie pracująca sześciobiegowa przekładnia manualna przenosi moment obrotowy silnika na stały napęd na wszystkie koła, którego sercem jest hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe. Jeżeli jest to konieczne, siły mogą być błyskawicznie skierowane z przednich kół na tylne.

Obydwa modele TT z silnikiem wysokoprężnym poruszają się na 16-calowych aluminiowych kołach. Ich zawieszenie z elektromechanicznym wspomaganiem układu kierowniczego i czterowahaczową tylną osią jest niezwykle kompleksową konstrukcją. Daje ona gwarancję doskonałego komfortu, dynamiki i bezpieczeństwa. Wszystko to sprawia, że jazda Audi TT jest czystą przyjemnością.

Audi TT TDI oferowane jest na polskim rynku od 15 lipca.

Źródło: Samar.pl

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj