Wyścigowa Arrinera Hussarya GT4 trafia na rynek
Podczas światowych targów motorsportu Autosport International Racing Car Show w Birmingham, odbyła się długo oczekiwana premiera polskiego samochodu wyścigowego: Arrinera Hussarya GT.
Prezentacji samochodu dokonał Grzegorz Pękała, prezes Arrinera Racing, spółki założonej w Wielkiej Brytanii z myślą o promocji i sprzedaży polskiej wyścigówki na międzynarodowych rynkach. Na stoisku Arrinery polski motorsport reprezentowali kierowcy wyścigowi: Gosia Rdest oraz Maciej Dreszer.
Show w Birmingham to jedna z najważniejszych i najstarszych imprez targowych związanych z motosportem w Europie. W 2016 roku organizowana jest po raz dwudziesty piąty. W dniach 14-17 stycznia 2016 prezentują się tu firmy i zespoły związane z różnego rodzaju sportami motorowymi, od kartingu po Formułę 1. Jest też stoisko Arrinery.
- Chcemy, by projekt Arrinera Hussarya był czymś więcej, niż tylko ciekawostką w świecie motoryzacyjnym. Wierzymy, że ma szansę stać się silną, rozpoznawalną nie tyko w Polsce, marką, która sprawi, że drogowa wersja auta będzie się dobrze sprzedawać. Po rozpoznaniu sytuacji rynkowej podjęliśmy zatem decyzję, aby światową premierę Arrinery oprzeć na jej wersji wyścigowej. To pozwoli nam na udział w wybranych wyścigach w roku 2016 – powiedział Piotr Gniadek, wiceprezes Arrinera Automotive.
Arrinera Hussarya GT zaprojektowana została z myślą o wyścigach, tak więc główny nacisk położono na uzyskanie optymalnej aerodynamiki, gwarantującej jak najlepsze wyniki na torach. Zastosowane rozwiązania technologiczne udoskonalono dzięki współpracy z profesorem Januszem Piechną z Politechniki Warszawskiej.
Jego zespół opracował innowacyjne rozwiązania pozwalające na zwiększenie siły docisku do podłoża, z minimalną stratą prędkości i przyspieszenia. Uzupełnieniem pakietu poprawiającego aerodynamikę przodu auta jest dolny splitter z wargą spiętrzającą oraz płaska podłoga.
Arrinera Hussarya GT jest samochodem, który będzie produkowany na zamówienie zgodnie z życzeniem klienta. Ulokowano w nim centralnie silnik V8 o pojemności 6,2 litra, o mocy od 420KM do 650KM i momencie obrotowym od 580Nm do 810Nm. Napęd przenoszony jest na tylną oś. Jednostka współpracuje z sekwencyjną 6-biegową skrzynią Hewland LLS, sterowaną półautomatycznie przy pomocy łopatek przy kierownicy.
Wyścigówka wyposażona jest w sportowy układ ABS firmy Bosch. Dostawcą opon jest firma Michelin. Projektanci zwracali szczególną uwagę na obniżenie wagi. Udało się uzyskać masę samochodu wynoszącą 1250 kg. Cała rama przestrzenna jest zbudowana zgodnie z homologacją FIA, co zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nadwozie wykonane jest w całości z włókna węglowego, natomiast podłoga oraz niektóre elementy wnętrza z kevlaru.
Cena samochodu Arrinera Hussarya GT zacznie się od 139 tys. funtów, a jego sprzedaż prowadzona będzie przez brytyjską spółkę Arrinera Racing Ltd.