Trwa ładowanie...
21-04-2009 09:56

Wyjątkowo "zwyczajny" bolid Red Bulla

Wyjątkowo "zwyczajny" bolid Red BullaŹródło: PAP/EPA
di1ggfm
di1ggfm

Podwójne zwycięstwo kierowców Red Bulla w GP Chin dowodzi, że nie tylko czary-mary, triki i gadżety pozwalają jeździć szybko. Wygrywać mogą też dobrze zbudowane samochody.

W czym leży źródło sukcesu Vettela i Webbera? Zespół nie korzysta z systemu KERS, nie zamontował też "podwójnego" dyfuzora. Mimo to nie słychać pretensji ze strony Marka Webbera. Australijczyk nie skarży się na brak KERS czy kłopoty z wyważeniem bolidy, chociaż przy takim samym wzroście jest cięższy od Roberta Kubicy.

Przyglądając się Red Bullowi w garażu zespołu można dostrzec, że ma wyjątkowy nos, ukształtowany w literę "U". Do tego wysoko uniesiony dziób - wyżej niż bolidy rywali i wyżej niż zeszłoroczny model. Kolejnym wyjątkowym rozwiązaniem jest też przednie zawieszenie.

Podniesiony dziób powoduje, że więcej powietrza wpływa pod samochód. A ponieważ powietrze jest pokarmem dla tylnych zwykłych dyfuzorów - im go więcej, tym lepiej. Co będzie, gdy Red Bull zamontuje podwójne dyfuzory?

di1ggfm

To nie jedyne wyjątkowe rozwiązania bolidu RB 5. Kolejnym jest wyjątkowo lekkie tylne zawieszenie oraz bardzo nisko zamontowana skrzynia biegów. Obniża to środek ciężkości bolidu, poprawia się więc jego prowadzenie.

Dzieło genialnego projektanta Adriana Neweya zdaje się być konstrukcją pozbawioną wad. Czy tak samo będzie po zamontowaniu podwójnego dyfuzora? Jeśli zespół zdoła zestroić bolid z nowym elementem, Red Bull Racing może się okazać jedynym zespołem zdolnym w tym sezonie zagrozić Brawn GP.

_ wp.pl/Gazeta Wyborcza _

di1ggfm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
di1ggfm
Więcej tematów