Wyjątkowe oldtimery na 111 rocznicę Opel Motorsport
Najstarszym modelem, który będzie tam prezentowany, jest pojazd z 1903 r., stworzony na podstawie Opla Motorwagen 10/12 PS. 111 lat temu taki samochód zwyciężył w wyścigu na frankfurckim hipodromie w kategorii pojazdów lekkich II klasy (do 10 KM). Kolejny zabytkiem jest przodek współczesnych bolidów F1 - model Grand Prix z 1913 r. Pod jego maską pracował 4-litrowy, czterocylindrowy silnik z 16 zaworami i umieszczonym w głowicy wałkiem rozrządu. Rok młodszy jest pojazd osobowy z 12,3-litrowym motorem (260 KM). Co ciekawe - żaden inny samochód w historii Opla nie dysponował większą pojemnością.
W 1926 r. firma wycofała się z fabrycznego wparcia dla zespołów rywalizujących w sporcie samochodowym. Na powrót trzeba było czekać ponad 40 lat. 15 września 1968 r. 150-konny Opel Rekord pojawił się na linii startowej wyścigu samochodów turystycznych w belgijskim Zolder. Nikomu nie zdradzono, że ta specjalna wersja modelu Rekord C powstała bez oficjalnej wiedzy zarządu firmy. Po roku zorganizowano pierwszy wyścig o puchar marki.
Z czasem Opel zaczął produkować samochody rajdowe, które startowały w zawodach o prymat w mistrzostwach krajowych i Europy. Do ich przedstawicieli należą Kadett B, Kadett Rallye 1900, Rallye Kadett 1900 Sprint, Manta A, Ascona A, Ascona B czy Commodore B GS/E coupe. Te i wiele innych, zarówno historycznych jak i współczesnych pojazdów Opla będzie można podziwiać podczas imprezy na Nurburgring.
Źródło: Opel
ll/tb/moto.wp.pl