Wyhoduj swoje drzewko i wygraj nagrody
Najnowszy hybrydowy pojazd Hondy nawiązuje do pierwszego modelu o tej nazwie, zaprezentowanego w 1999 roku. Insight Hybrid to również powrót do aerodynamicznych linii nadwozia, które pomagają zoptymalizować osiągi wydajnego napędu benzynowo-elektrycznego.
Insight napędzany jest unowocześnionym silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności 1.3 l oraz niewielkich rozmiarów, płaskim silnikiem elektrycznym. Jednostka elektryczna wykorzystywana jest podczas wytracania prędkości jako generator odzyskujący energię. Pozyskana energia gromadzona jest w bateriach, a następnie używana do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania.
Aby bardziej efektywnie wykorzystać napęd hybrydowy auta, nad górną częścią tablicy przyrządów umieszczono specjalny wskaźnik. Ma on trzy kolory - zielony to jazda ekonomiczna, niebiesko-zielony to jazda mało wydajna, natomiast niebieski to jazda najmniej wydajna. Wskaźnik zmieniający kolory połączono ze specjalnym diagramem, który informuje nie tylko o bieżącym zużyciu paliwa. Wyświetlacz umieszczony w środku obrotomierza pokazuje jak agresywnie kierowca przyspiesza i hamuje, zachęcając go tym samym do lżejszego i bardziej progresywnego wciskania pedałów gazu i hamulca.
Aby kierowca lepiej widział postępy, jakich dokonał podczas eko-jazdy, na umieszczonych w centrum wskaźników ikonach, prezentujących łodygi roślin pojawią się liście. Jeśli kierowca nie jeździ ekologicznie listków nie ma.
Wyświetlacz informuje kierowcę także o postępach na różnych etapach jazdy w pełnym okresie użytkowania pojazdu. Pod koniec każdego przejazdu prowadzącemu zostają przyznane punkty, które można sumować, a po pewnym czasie wymienić na symbole trofeów nagradzających ekonomiczną jazdę. Jeśli styl jazdy okaże się mało ekonomiczny, na wyświetlaczu pojawi się symbol więdnącej rośliny.
Wnętrze samochodu pomieści pięcioro pasażerów oraz 408 l bagażu przy standardowej pozycji siedzeń tylnego rzędu. Umieszczenie układu napędowego i zestawu baterii oznacza, iż oparcia siedzeń tylnego rzędu można złożyć w taki sposób, aby utworzyły praktycznie płaską przestrzeń ładunkową, zwiększając tym samym pojemność bagażnika do 1017 litrów.
Wnętrze uzupełniono atrakcyjnym i aerodynamicznym nadwoziem, którego kształt przyczynia się do osiągnięcia średniego zużycia paliwa na poziomie 4,4 l/100 km i emisji CO2 zaledwie 101 g/km (średnio w testach EU).
Za podstawową wersję Isight'a przyjdzie zapłacić 75,9 tys. zł. Za tę kwotę prócz ekonomiczne samochodu, Honda oferuje między innymi automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby, komplet poduszek powietrznych oraz system kontroli trakcji. Niestety za radio z MP3 trzeba wyłożyć dodatkowe pieniądze. Dopłacić trzeba również za roletę bagażnika oraz autoalarm.