Wyczynowe osiągi w cywilnym wydaniu
Mercedes-AMG prezentuje najmocniejsze wydanie Gullwinga - SLS AMG Coupe Black Series. Piąty z "czarnej" rodziny pojazd jest inspirowany wyścigową wersją GT3.
Masa własna samochodu wynosi 1 550 kg, co przekłada się na stosunek mocy do masy równy 2,45 kg/KM. 6,2-litrowy silnik V8 AMG generuje moc 631 KM przy 7 400 obr./min i pozwala na przyspieszenie do "setki" w 3,6 s. Samochód wyposażono w wyczynowe zawieszenie AMG Ride control, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy i kute obręcze z lekkich stopów.
Prędkość maksymalna auta to 315 km/h. Dodatkowe 60 KM w porównaniu do silnika o mocy 571 KM to zasługa zwiększenia z 7 200 do 8 000 obr./min maksymalnej prędkości obrotowej silnika, modernizacji mechanizmu rozrządu - modyfikacji wałków rozrządu, dopasowania geometrii krzywek i optymalizacji popychaczy pokrytych specjalną powłoką, zmian w układzie dolotowym i adaptacji osprzętu silnika.
Inżynierowie zoptymalizowali też sposób montażu wału korbowego w celu osiągnięcia maksymalnej stabilności w trakcie wyczynowej eksploatacji. Zmodyfikowano średnicę otworów olejowych w wale korbowym, zastosowano nowe łożyska, pompę oleju oraz wysokowytrzymałe połączenia śrubowe korbowodów. Przeprojektowano też cały układ chłodzenia wodnego i olejowego oraz przekładni.
W celu obniżenia środka ciężkości zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa została zamontowana o 10 mm niżej niż dotychczas- kierowca ma do wyboru 4 tryby jazdy. Elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału z krótszym przełożeniem tylnej osi zastępuje blokadę mechaniczną. Dodatkowo, w slalomie lub podczas szybkiej zmiany pasa łagodzi ona odchylenia samochodu do osi pionowej.
Model można doposażyć w opcjonalny pakiet aerodynamiczny, zawierający regulowane tylne skrzydło które zastępuje seryjny spojler rozsuwany automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Generuje ono jeszcze większy docisk tylnej osi.
SLS AMG Coupe Black Serier zadebiutuje na rynku w czerwcu 2013 r.
Źródło: Mercedes-AMG
ll/moto.wp.pl