Wszystko dla drogich klientów
-_ Jazda tym autem sprawiła mi naprawdę wiele przyjemności - Powiedział kierowca po przejażdżce. - Uważam, że samochód jest ekstremalnie mocny, a przy tym stabilny. Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że auto było projektowane na tor, okazuje się, że łatwo się prowadzi _. Samochód miał swoją premierę na ubiegłorocznym salonie samochodowym w Genewie. Konstrukcja 599XX Concept została oparta na modelu 599 GTB Fiorano.
Jednak w porównaniu do oryginału samochód miał nowy, lżejszy silnik oraz zmienioną aerodynamikę. Nie tylko motor stracił na wadze. Również reszta samochodu przeszła kurację odchudzającą. Karoserię wykonano z kompozytów, tarcze hamulcowe są teraz węglowo-ceramiczne, nie szczędzono również na włóknach węglowych oraz aluminium.
Dwunastocylindrowa jednostka, która napędza 599XX dysponuje mocą 690 KM, jakby tego było mało, czerwona kreska na obrotomierzu zaczyna się dopiero przy wartości 9 tys. Aby auto nie oderwało się od toru przy prędkości 300 km/h, spoilery dociskają je aż 630 kg dodatkowej masy.
Jakub Wielicki