Wszyscy widzieli Yeti…
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8377/yeti-skoda-01.jpg',600,425) ) |
| --- | …podczas ostatniego salonu motoryzacyjnego w Genewie. Aż dziw, że jego objawienie wywołało tak niewiele rozgłosu. Czy Yeti to tylko targowa atrakcja na potrzeby urozmaicenia targowego stoiska, czy model ten – jak zapewnia producent – zwiastuje nowy styl ponad stuletniej marki zza Olzy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8377/yeti-skoda-02.jpg',600,425) ) |
| --- | Skoda pokazała Yeti jako auto studyjne, kolejne po prezentowanym wcześniej Roomsterze. O ile jednak Roomster nosił wszelkie cechy auta czysto studyjnego - wariacji na temat przyszłego modelu, o tyle Yeti zdaje się być już projektem dojrzałym. Jego wielkość plasuje go miedzy Fabią a Octavią, zaś walory funkcjonalne, pomiędzy Octavią kombi, a Fabią pickup.
Yeti, czy raczej jego produkcyjny następca pozycjonowany byłby jako MPV, czyli auto wielofunkcyjne. Faktu zaś, że pokazano go w wersji wywołującej skojarzenie z SUV (napęd 4x4) – nie należy przeceniać. Producent zapowiadał już, że zamierza nowe auto sprzedawać w wersji osobowej, furgon, pickup, oraz 4x4. To ostatnia byłaby jednak chyba najrzadziej sprzedawaną. Yeti nie byłby modelem wyznaczającym nowe standardy w klasie, bo przecież już od wielu dekad powstawały tego typu auta, by z dzisiejszych wymienić tylko Peugeot Partner – Citroen Berlingom, Renault Kangoo. Yeti miałby jednak szanse określić nowy styl Skody, która choć doceniana przez rynek, to wciąż nie cieszy się należnym prestiżem.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8377/yeti-skoda-03.jpg',600,405) ) |
| --- | Pomimo, że tradycje Skody są niemal dwukrotnie starsze od Volkswagena, to jednak wciąż w Polsce przywykło się uważać Skodę za auto poślednie, uboższe. Powstało nawet niemało dowcipów o rzekomo wyjątkowo podłym charakterze ich właścicieli. Kiedy Skodę przejął koncern VW, postrzegana zaczęła być jedynie jako tańsza marka, pod którą Volkswagen sprzedaje masowo swe starsze silniki, podzespoły. Dopiero Superb pokazał, że Skoda w pełni zasługuje na miano autonomicznego, choć nie pozbawionego wsparcia producenta. Yeti może tę opinię ugruntować, o ile zaskarbi sobie uznanie oryginalnością i wdziękiem. …Bo o właściwy poziom techniczny można chyba być spokojnym.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8377/yeti-skoda-04.jpg',600,425) ) |
| --- | Jeśli Yeti, być może w nieco odmiennej wersji, pojawiłoby się w sprzedaży, miałoby szansę na duży sukces rynkowy. Mogłoby dysponować wszelkimi zaletami, które Skodę uczyniły najczęściej kupowana marką na polskim rynku, tzn. prostotą i trwałością konstrukcji, sprawdzonymi w VW zespołami napędowymi, umiarkowaną ceną. Jeśli na dodatek, to Yeti spodobałoby się klientom, to Skoda miałaby prawdziwy szlagier.