Wściekła Włoszka prosto z Niemiec
Novitec Rosso, niemiecki tuner specjalizujący się w przerabianiu włoskich pojazdów, zabrał się za najmniejszą Alfę Romeo - MiTo.
Spece na warsztat wzięli trzy włoskie motory napędzające samochód. Ze sławnego już silnika 1.4 turbo, Niemcy wykrzesali dodatkowe 31 KM oraz 30 Nm, dzięki czemu małe auto dysponuje teraz mocą 186 KM oraz momentem obrotowym 260 Nm. Wynik? Sprint od zera do 100 km/h jest krótszy niż w seryjnym aucie o 0,6 sek. i wynosi 7,4 sek.
Kolejne motory, którymi zajęli się fachowcy z Novitec, to dwa diesle MultiJet. Mniejszy, 1.3 JTD został podrasowany z 90 do 130 KM. Większy zaś to 1.6 JTD, którego moc wzrosła ze 120 do 144 KM. Tuner zapewnia, że w obu przypadkach moment obrotowy został zwiększony o 50 Nm.
Novitec oferuje również dwie modyfikacje zawieszenia samochodu. Pierwsza, to zwyczajne obniżenie zawieszenia o 40 mm. Kolejna, to zamontowanie specjalnych amortyzatorów o regulowanej wysokości oraz twardości (z ang. coil-over). Pozwalają one opuścić auto od 35 mm do 65 mm w stosunku do seryjnego auta.
Karoseria MiTo została również upiększona. Auto otrzymało nowy przedni zderzak ze spojlerem oraz tylny z dyfuzorem, boczne progi oraz spojler dachowy. Alfa otrzymała również do wyboru, czarne lub srebrne 18-calowe felgi z oponami 215/35 R18.
Lopez