WRC: Martin wycofuje się
Jeden z czołowych rajdowych kierowców świata Fin Markko Martin poinformował, że zdecydował się wycofać z samochodowych mistrzostw świata. Gdyby jednak w przyszłości otrzymał jeszcze jakąś interesującą propozycję, być może z niej skorzysta, choć nie przewiduje możliwości startów w całym cyklu mistrzostw.
"Wie, że nigdy nie należy mówić nigdy - powiedział Martin w wywiadzie udzielonym estońskiej telewizji. - Jeżeli w mistrzostwach świata pojawi się więcej zespołów i otrzymam propozycję startów, być może wrócę. Dlatego nie mówię, że definitywnie rozstaję się ze sportem. Na razie jednak umowa z teamem Peugeota była moim ostatnim kontraktem w rajdowych mistrzostwach świata".
Martin skrytykował aktualną sytuację panującą w rajdowych mistrzostwach świata. Uważa, że zespoły popełniają błąd zatrudniając tylko tych kierowców, którzy przyprowadzą ze sobą zamożnych sponsorów. Dobrzy zawodnicy, ale nie mający kontaktów w świecie finansjery, zostają bez pracy, nie startują, przez co zmniejsza się zainteresowanie rajdami.
We wrześniu ubiegłego roku podczas Rajdu Anglii, eliminacji mistrzostw świata, Markko Martin jadąc Peugeotem 307 WRC miał groźny wypadek, w którym zginął jego pilot, 39-letni Brytyjczyk Michael Park.
Estoński kierowca uderzył w drzewo prawą stroną samochodu. Auto zostało poważnie uszkodzone, odcinek specjalny został przerwany. Od tego wypadku Estończyk wycofał się z mistrzostw. Rozmowy dotyczące jego ewentualnych startów w sezonie 2006 w ekipie Forda, nie zakończyły się pozytywnie, gdyż drugim kierowcą teamu został Fin Mikko Hirvonen.
Markko Martin zajął się ostatnio promocją młodych, estońskich kierowców. Założył w kraju zespół rajdowy Eesti Autospordi Liit (EAL) i sfinansował zakup dwóch N-grupowych samochodów Subaru Impreza. 13 stycznia wystartują w pierwszej eliminacji mistrzostw Estonii - Rajdzie Eesti Talv. Kierowcami teamu będą Martin Rauam i Rainer Aus.
Estoński kierowca wygrał w karierze pięć rajdów zaliczanych do klasyfikacji mistrzostw świata. W 2003 roku triumfował na trasie Rajdu Akropolu i Finlandii, w 2004 był najlepszy w rajdach Meksyku, Katalonii i Korsyki. W klasyfikacji generalnej mistrzostw świata w 2004 roku był trzeci.