WRC: Hyundai ma problem z kierowcami
Przygotowujący się do debiutu w sezonie 2014 w rajdowych mistrzostwach świata Hyundai Motorsport ma poważne problemy ze skompletowaniem zespołu. Dotychczas umowę w nowym teamem podpisał tylko Belg Thierry Neuville.
Neuville, zawodnik zespołu M-Sport, aktualny wicemistrz świata, jeżdżący Fordem Fiestą WRC, podpisał tylko roczny kontrakt z Hyundai Motorsport i w połowie stycznia 2014 roku w Monte Carlo zadebiutuje samochodem I20 WRC.
Belg bardzo liczył na pozostanie w ekipie fabrycznej Forda, gdy jednak nie otrzymał oferty z tego teamu, zdecydował się na ekipę koreańską.
Neuville dotychczas zaliczył 33 starty w mistrzostwach świata. Od dwóch sezonów jeździł samochodem WRC; w 2012 roku Citroenem DS3, a w tegorocznym Fordem Fiestą. Dotychczas nie wygrał żadnej rundy mistrzostw świata, ma w dorobku cztery drugie miejsca i trzy razy stawał na najniższym stopniu podium.
Tegoroczny wicemistrz świata jest na razie jedynym zawodnikiem, który zdecydował się związać z Hyundaiem. Według nieoficjalnych informacji koreański koncern już pod koniec sierpnia zaproponował byłemu kierowcy Formuły 1 Robertowi Kubicy podpisanie umowy na cały cykl startów w 2014 roku, ale krakowianin oferty ostatecznie nie przyjął.
Na starty I20 WRC nie zdecydował się także ostatnio Norweg Mads Oestberg (Ford Fiesta WRC), szósty w klasyfikacji końcowej tegorocznych mistrzostw świata. Oestberg podziękował za propozycję i liczy, że znajdzie zatrudnienie na sezon 2014 w ekipie Forda lub Citroena, gdyż francuski team rozstaje się z Finem Mikko Hirvonenem.
Koreański koncern po latach przerwy wraca na trasy rajdowych mistrzostw świata z samochodem WRC. Po raz pierwszy zespół Hyundai World Rally Team pojawił się z modelem Accent WRC w 2000 roku. Samochód zadebiutował podczas mistrzostw świata 2000 w Rajdzie Szwecji. Kierowcami byli Szwed Kenneth Ericsson i Brytyjczyk Alister McRae. Zespół nie odniósł jednak większych sukcesów, pomimo wprowadzenia trzech kolejnych ewolucji, i zakończył działalność po sezonie 2003.