Wolny etat w BMW
Team Kubicy od swojego debiutu w 2006 roku czyni spektakularne postępy. Nikt nie spodziewał, się że już w tym sezonie zespół prowadzony przez Mario Theissena będzie trzecią siłą w Formule 1. Spore zasługi w tak szybkim rozwoju miał właśnie Joerg Zader, który pełnił funkcję szefa konstruktorów i podlegał bezpośrednio dyrektorowi technicznemu Willy'emu Rampfowi. Teraz jego umiejętności pomogą Hondzie.
Mario Theissen stara się bagatelizować stratę zdolnego pracownika i rozstanie tłumaczy nieporozumieniem. – Pół roku temu Joerg został przesunięty z naszej siedziby w Hinwill do Monachium, gdzie jego zadaniem było udoskonalenie skrzyni biegów. On bardzo chciał wrócić do Szwajcarii i pracować nie przy układzie napędowym, a przy bolidzie. Niestety nie mieliśmy dla niego innej oferty i ostatecznie zakończyliśmy współpracę. To dobry inżynier, ale poradzimy sobie bez niego. Już od siedmiu lat stanowisko w Sauberze równolegle piastuje Willy Rampf. Nasz dyrektor techniczny przejmie obowiązki Zandera, dopóki nie znajdziemy mu godnego zastępcy – powiedział nam szef ekipy BMW Sauber.