Trwa ładowanie...

Wolimy niemieckie. AAA Auto podsumowało sprzedaż używanych samochodów

Z podsumowania 8,5 mln ofert sprzedaży używanych samochodów jednoznacznie wynika, że Polacy stawiają głównie na modele niemieckich marek.

Wolimy niemieckie. AAA Auto podsumowało sprzedaż używanych samochodówŹródło: PAP, fot: Michał Walczak
d2i4mse
d2i4mse

Firma AAA Auto podsumowała sprzedaż używanych samochodów w ostatnich trzech latach. Od 2015 r. w ofertach dilerów, w ogłoszeniach internetowych i komisach pojawiło się 8,5 mln aut z drugiej ręki. Taka porcja danych daje możliwość przeprowadzenia interesujących analiz.

Mediana ceny używanych samochodów oferowanych w Polsce w latach 2015-2018 to 16,5 tys. zł. Mediana wieku to 10,6 roku, a mediana deklarowanego przebiegu wyniosła 174 tys. km. Ogromne różnice występują pomiędzy ofertami dilerów, a ofertami osób prywatnych. W przypadku tych pierwszych mediana wieku wynosiła niespełna 3 lata, mediana ceny 59,9 tys. zł, a przebiegu 58 tys. km. W przypadku ofert prywatnych mają medianę wieku wynoszącą aż 12 lat, przebiegu na poziomie 193 tys. km i ceny wynoszącą 13,6 tys. zł.

Interesująco przedstawia się również lista samochodów, które w 2018 r. były najczęściej wystawiane na sprzedaż. Jak można było podejrzewać, Polaków interesują przede wszystkim modele niemieckich marek. Wbrew jednak temu, co można byłoby sądzić, palma pierwszeństwa nie należy tu do Volkswagena Golfa. Co ciekawe, rynek pojazdów z drugiej ręki nie został jeszcze opanowany przez SUV-y i crossovery, które dziś stanowią w Europie ponad 35 proc. sprzedawanych nowych aut. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w Polsce aut używanych nie ma ani jednego modelu tego typu. Oto lista:

Opel Astra
Volkswagen Passat
BMW serii 3
Audi A4
Volkswagen Golf
Ford Focus
Ford Mondeo
BMW serii 5
Skoda Octavia
Opel Corsa

Źródło: AAA Auto

d2i4mse
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2i4mse
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj