Wodorowy Mercedes-Benz Klasy B przejechał ponad 300 000 km
W ciągu 4 lat Klasa B F-Cell z firmowej floty Mercedes-Benz przejechała w warunkach codziennej eksploatacji dystans ponad 300 000 km. Auto będzie dalej użytkowane.
Ten test pokazuje, że auta elektryczne zasilane energią z ogniw paliwowych na wodór są niezawodne nawet w ekstremalnych warunkach, na przestrzeni kilku lat. Za to osiągnięcie producent otrzymał nagrodę „f-cell Award 2014”. Mercedes zdobył już trzecie wyróżnienie za rozwiązania na polu ogniw paliwowych w konkursie Fuel Cell Innovation Award. Zdaniem jury, w którym zasiadają eksperci z zakresu nauki, ekonomii i polityki, test Mercedesa jest istotnym krokiem w kierunku seryjnego zastosowania nowego napędu.
Firmowa flota Mercedesów zasilanych energią z ogniw paliwowych liczy obecnie ponad 300 aut, w tym pojazdy badawcze. Łącznie pokonały one dystans ponad 9 mln km. Inżynierowie marki zamierzają dokonać optymalizacji napędu i zbudować kolejną generację pojazdów wodorowych. Mercedes, we współpracy z Fordem i Nissanem, zamierza opracować układ napędowy, z którego od 2017 r. będą korzystać tego typu auta. Ponadto niemiecka marka angażuje się w szereg projektów, takich jak H2 Mobility na rzecz budowania infrastruktury pozwalającej na tankowanie wodoru.
Nagroda "f-cell Award" została wręczona już po raz czternasty. Przyznaje ją Ministerstwo Środowiska, Klimatu, Ochrony Przyrody i Sektora Energetycznego Badenii-Wirtembergii oraz Korporacja Rozwoju Gospodarczego Regionu Stuttgartu (WRS). Ideą nagrody jest uhonorowanie projektów dotyczących ogniw paliwowych oraz stymulowanie ich dalszego rozwoju.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl