Toyota wraz z Hino Motors testuje w Tokio autobus na wodorowe ogniwa paliwowe. Wprowadzenie go na rynek planowane jest na 2016 rok.
Celem programu jest sprawdzenie praktycznych aspektów wykorzystania autobusów na ogniwa paliwowe w wielkim mieście. Testy obejmą także zastosowanie ogniw paliwowych zasilających autobusy miejskie do zaopatrywania w energię centrów pomocy kryzysowej w przypadku katastrof naturalnych. Jeden autobus może zaopatrywać budynek w energię przez 5 dni przy zużyciu 50 kWh dziennie.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
W grudniu ub.r. rozpoczęła się sprzedaż pierwszego na świecie seryjnego samochodu na wodorowe ogniwa paliwowe – Toyoty Mirai. Miesiąc później autobus z takim napędem rozpoczął pracę w systemie komunikacji miejskiej w Toyoty City. Kolejne testy są konieczne ze względu na inne warunki drogowe oraz większe natężenie ruchu. Producent zbierze od pasażerów i władz miasta opinie, które uwzględni podczas dalszych prac. Akcja ma na celu także zwiększenie świadomości o możliwościach autobusów na wodorowe ogniwa paliwowe wśród użytkowników komunikacji miejskiej.
System ogniw paliwowych wytwarza energię elektryczną w reakcji wodoru i tlenu. Wodór jest przechowywany w specjalnych zbiornikach, zaś tlen pobierany z powietrza. Tankowanie autobusu trwa 10 minut i zapewnia zasięg 150 km. Pojazd wyposażony jest w dwa zestawy ogniw paliwowych i dwa silniki elektryczne oraz osiem wysokociśnieniowych zbiorników wodoru.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl