Trwa ładowanie...
wiadomości
11-07-2008 12:18

Włoska ofensywa

Włoska ofensywa
dx6ja5q
dx6ja5q

Koncern Fiat pracuje nad nową gamą modelową z segmentu low-cost dla klientów w krajach rozwijających się, która według najnowszych ustaleń obejmować będzie na razie wersje nadwoziowe fastback oraz kombi. Przedstawiciele grupy podkreślają, że nowy projekt nie ma nic wspólnego z samochodem TATA Nano, określanym mianem najtańszego auta na świecie (równowartość EUR 1 700).

Mówi się o tym, że dostawcą tych samochodów będą serbskie zakłady Zastavy. Lorenzo Sistino, dyrektor pełnomocny Fiat Automobiles, nie chciał potwierdzić tych doniesień, jednak przyznał, że projekt low-cost Fiata nie może być pozycjonowany jako konkurencja dla TATA Nano. - To będzie prawdziwe auto rodzinne, którego nie da się porównać z Nano - zapewnił menadżer.

Jak na razie nie zapadła jeszcze decyzja, czy planowana gama modelowa będzie firmowana jako Fiat, czy też może jakąś inną marką.

dx6ja5q

Co więcej, serbskie zakłady rozpoczną w roku 2010 dostawy nowego autka miejskiego, którego robocza nazwa brzmi Topolino. Znawcy tematu twierdzą, że bazą dla tego pojazdu będzie konstrukcja wykorzystana w samochodach Fiat 500 oraz Panda. Tutaj też zadebiutuje opracowywany właśnie nowy silnik dwucylindrowy (patrz link poniżej). - Jednostka ta jest w stanie generować moc ponad 100 KM przy emisji CO2 poniżej 100 g/km - powiedział Lorenzo Sistino.

Pod koniec kwietnia szefowie Fiata ustalili z serbskim rządem warunki przejęcia 70% udziałów Zastavy, planując w tym kraju inwestycje warte 700 mln EUR.

Dodatkowe moce są Fiatowi pilnie potrzebne również z powodu pełnego wykorzystania zakładów w Polsce, gdzie powstaje 500-ka, Panda, a niedługo również i nowy Ford Ka. Da to w sumie produkcję na poziomie 550 tys. egzemplarzy. - Dlatego też potrzebujemy drugiego zakładu w kraju o niskich kosztach zatrudnienia - wyjaśnił Lorenzo Sistino.

dx6ja5q

Dużym wzięciem cieszy się cały czas Fiat 500, który w bieżącym roku osiągnie wolumen sprzedaży 190 tys. egzemplarzy. Jak pokazują dane z rynku europejskiego, ponad 50% osób decydujących się na zakup 500-ki jeździło wcześniej samochodem innej marki. W Niemczech wielkość ta wynosi aż 70%.

Jak powiedział Lorenzo Sistino, na przestrzeni ostatnich dwóch lat Fiat był na rynku europejskim najszybciej rozwijającą się marką.

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj