Władca ringu - Nissan GT-R
1 maja ogłoszono, że supersamochód z logiem Nissana na masce, czyli model GT-R uzyskał rekordowy czas przejazdu okrążenia na słynnym i trudnym torze Nurburgring w Niemczech wynoszący 7 minut i 29 sekund. Rekord został ustanowiony 16 i 17 kwietnia samochodem Nissan GT-R w wersji podstawowej, wyposażonej w standardowe ogumienie przeznaczone na rynek japoński. Pojazd prowadził główny kierowca testowy GT-R, Tochio Suzuki, który poprawił wcześniejszy rekord okrążenia o 9 sekund.
Poprzedni rekord czasu okrążenia toru przez GT-R wynosił 7 minut i 38 sekund, i także został ustanowiony przez Suzukiego. Był to jeden z najlepszych czasów okrążenia uzyskanych przez samochód seryjny mimo lekko wilgotnej nawierzchni na dwóch zakrętach.
„W trakcie ubiegłorocznych prób byliśmy zawiedzeni warunkami panującymi na Nurburgring, ale zawsze uważaliśmy, że GT-R może uzyskać czas przejazdu poniżej 7 minut i 30 sekund” – powiedział Kazutoshi Mizuno, główny projektant modelu GT-R. „Czas poniżej 7’30” oznacza, że GT-R jest jednym z najszybszych samochodów seryjnych na świecie. Naszym zamiarem było skonstruowanie wszechstronnego wyczynowego supersamochodu dostępnego dla każdego, zawsze i wszędzie. Jestem przekonany, że GT-R jest właśnie takim pojazdem”.
Dla porównania podajemy czasy okrążenia pętli północnej Nurburgring przez inne supersportowe samochody: Porsche Carrera GT (7:32), Pagani Zonda F (7:33), Koenigsegg CCR (7:34), Porsche 911 Turbo (7:40), Ferrari F430 F1 (7:55).
Pierwsze egzemplarze całkowicie nowego modelu GT-R trafiły do klientów w Japonii w grudniu 2007 r. W USA i Kanadzie sprzedaż rozpocznie się w lipcu, a do Europy, w tym do Polski, pojazd trafi w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Więcej informacji o modelu GT-R znaleźć można na stronie: www.gtrnissan.com