Trwa ładowanie...

Wizja lokalna na budowie metra. Wisłostrada i Świętokrzyski nadal zamknięte

Wizja lokalna na budowie metra. Wisłostrada i Świętokrzyski nadal zamknięteŹródło: PAP, fot: Radek Pietruszka
d2joget
d2joget

Eksperci projektanta budowanej stacji II linii metra Powiśle, która została zalana, przeprowadzili wizję lokalną - poinformował rzecznik konsorcjum budującego metro Mateusz Witczyński.

W nocy z poniedziałku na wtorek, podczas łączenia wschodniej i zachodniej części stacji Powiśle, budowniczy natrafili na ciek wodny. Zalana została stacja Powiśle. Ruch na Wisłostradzie i moście Świętokrzyskim został wstrzymany do odwołania.

- Po dogłębnych analizach wyników badań, oraz przeprowadzonej wizji lokalnej stacji wraz z projektantem tego obiektu możemy stwierdzić, że Most Świętokrzyski pozostał poza zasięgiem wpływu wydarzeń i zostanie on otwarty w najbliższym możliwym czasie - poinformował Witczyński. - W przypadku tunelu Wisłostrady potrzebne są dodatkowe obserwacje i więcej badań - dodał rzecznik.

Ze względów bezpieczeństwa konieczne było wstrzymanie ruchu w tunelu Wisłostrady oraz na moście Świętokrzyskim. Jak informuje ZTM ograniczenia obowiązują do odwołania.

d2joget

Do odwołania na trasy objazdowe zostały skierowane autobusy linii 102, 162, 185 i 444 oraz nocne N13, N14, N63, N64. Spośród nich linia 185 kursuje przez ul. Dobrą, a pozostałe - przez most Poniatowskiego. Na objazdach obowiązują wszystkie przystanki. ZTM zawiesił natomiast funkcjonowanie przystanków most Poniatowskiego (tylko na Wisłostradzie) oraz Pomnik Syreny.

Stacja Powiśle składa się z czterech kondygnacji i - obok stacji Nowy Świat - należy do najgłębszych konstrukcji II linii warszawskiego metra. To wymóg techniczny związany z przebiegiem linii metra po Wisłą.

Drążenie tuneli II linii centralnego odcinka metra rozpoczęto w połowie maja. Linia połączy prawo- i lewobrzeżną Warszawę. Tunel metra będzie przebiegać pod dnem Wisły i będzie mieć 600 m. długości. Siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) zostanie wydrążonych na głębokości od 13 do 23 metrów. Centralny odcinek II linii kolejki będzie miał długość 6,1 km.

Choć początkowy harmonogram budowy centralnego odcinka II linii przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początku ubiegłego roku, oficjalny termin zakończenia budowy (październik 2013 r.) nie uległ zmianie.

Tarcze budujące II linię metra drążą i jednocześnie układają tunel z prędkością ok. 10-12 metrów na dobę, pracują siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Na razie ruszyły dwie z czterech tarcz. Przy obsłudze jednej pracują 52 osoby w systemie czterech zmian.

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj