Wirtualne poznawanie Hyundaia
Koreański producent zaproponował swoim klientom aplikację AR (rozszerzonej rzeczywistości), pozwalającą na szybkie i sprawne poznanie własnego samochodu. Biorąc pod uwagę, że obecnie niemal nikt nie czyta opasłych instrukcji obsługi, to chyba jedyna szansa, aby kierowcy nie gubili się w coraz bardziej skomplikowanych konstrukcjach.
Program Hyundaia może być zainstalowany na tablecie lub smartfonie. Po skierowaniu kamery na wybrany element auta, na ekranie pojawią się informacje opisujące prezentowane urządzenia i mechanizmy. Aplikacja pozwala także na szybkie zidentyfikowanie takich podzespołów jak pojemniki płynów eksploatacyjnych (np. płynu hamulcowego czy oleju) oraz filtry.
Oprócz wyjaśnienia do czego dane podzespoły służą oraz jak się ich używa lub co zrobić, aby skontrolować bez udziału serwisu podstawowe parametry samochodu, aplikacja zawiera także szereg filmów i poradników. Podpowie np. jak połączyć telefon z systemem głośnomówiącym za pomocą Bluetooth, jak używać tempomatu czy jak prawidłowo ustawić system audio, by skorzystać z pełni jego możliwości.
Aplikacja przygotowana na systemy iOS i Android Hyundaia najpierw będzie oferowana do modelu Sonata, ale producent obiecuje, że z czasem obejmie także inne, oferowane przez niego auta. Hyundai jest pierwszym producentem w segmencie aut „popularnych”, który przygotował tego typu udogodnienie dla swoich klientów. Wcześniej podobne programy oferowały m.in. Ferrari, BMW oraz Audi.