Wilk w owczej skórze - Mazda 3 MPS
Mazda3 MPS kosztuje 116 900 zł brutto. Klienci mają do wyboru cztery kolory nadwozia: czarny Black Mica, Aluminium Metallic, czerwony Velocity Red Mica i biały Crystal White Pearl Mica.
Lista wyposażenia Mazdy 3 MPS jest bogata i obejmuje między innymi układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy DSC z elektronicznym układem kontroli trakcji TCS, dwustrefową automatyczną klimatyzację, systemy monitorowania tyłu pojazdu (RVM) i kontroli ciśnienia w oponach, a także biksenony z adaptacyjnym systemem świateł przednich (AFS) i tylne światła w technologii LED.
Samochód wyposażono w system audio firmy BOSE, zmieniarkę na 6 płyt CD i 10 głośników. W standardzie są także sportowe, podgrzewane przednie fotele, tapicerka ze skórzanymi wstawkami i system zdalnego otwierania typu SmartCard z przyciskiem do uruchamiania silnika. Na pokładzie wersji MPS zamontowano również tempomat oraz czujniki deszczu, zmierzchu i parkowania.
O odpowiedni wygląd zewnętrzny sportowej „trójki” dba zestaw Sports Appearance Pack, obejmujący zmienioną kratę wlotu powietrza do chłodnicy, boczne spojlery i tylny spojler dachowy. Tyle szyby są przyciemnione, a samochód toczy się na 18-calowych kołach. Całości dopełnia podwójny wydech. W środku też nie zabrakło sportowych akcentów, jak obszyte skórą kierownica i dźwignia zmiany biegów oraz aluminiowe nakładki pedałów.
Jak zachwala producent – Mazda 3 MPS to jeden z najmocniejszych na świecie przednionapędowych samochodów kompaktowych. Mazda3 MPS przejmuje z modelu poprzedniej generacji benzynowy, turbodoładowany silnik MZR 2,3 litra DISI (z wtryskiem bezpośrednim) o mocy 260 KM przy 5500 obr./min. i momencie obrotowym 380 Nm przy 3000 obr./min. Silnik został unowocześniony tak, by zmniejszyć zużycie paliwa o ok. pół litra na 100 km. Emituje także mniej szkodliwych składników w spalinach, dzięki najnowszemu katalizatorowi, wykonanemu z użyciem nanotechnologii.
Model MPS ma sztywniejszą strukturę nadwozia, niż zwykła „trójka”, nowo opracowane opony i zmieniony układ kierowniczy, tak by prowadzenie było pewniejsze. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,1 sekundy, a maksymalna prędkość to 250 km/h.