Trwa ładowanie...
22-07-2008 08:58

Wiemy, dlaczego Kubica przegrał

Wiemy, dlaczego Kubica przegrałŹródło: AFP
d1p3j8g
d1p3j8g

Okazuje się, że w zespole BMW Sauber problemy sprawia nawet właściwe pompowanie kół. Ze słów Roberta Kubicy jasno wynika, że to źle dobrane ciśnienie w oponach miało największy wypływ na jego wynik w wyścigu o Grand Prix Niemiec - czytamy w dzisiejszym "Fakcie".

Polak zajął w nim 7. miejsce. Po fantastycznym starcie i sprytnym manewrze na jednym z pierwszych zakrętów awansował na 4. pozycję. Niestety, po zmianie kół w połowie wyścigu jego bolid nie pozwalał na jazdę w odpowiednim tempie. To zbyt niskie ciśnienie w oponach sprawiło, że po zjeździe samochodu z toru bezpieczeństwa Kubica jechał wolno niczym autobus. Bez problemu wyprzedził go najpierw Heikki Kovalainen, a później Kimi Raikkonen. Obaj na pojedynczym okrążeniu uzyskiwali czasy nawet o sekundę lepsze od wyników Polaka.

"W pierwszej połowie dystansu potrafiłem utrzymać tempo McLarena i Ferrari. Potem nagle szybkość gwałtownie spadła. Opony straciły przyczepność, prawdopodobnie dlatego, że za bardzo się schłodziły. Musimy teraz przeanalizować dane" - mówił po wyścigu rozczarowany Kubica. "Robert zmagał się z ciężkim bolidem i niedogrzanym ogumieniem, co uniemożliwiało mu uzyskiwanie dobrych czasów" - potwierdził wersję naszego kierowcy Willy Rampf, dyrektor techniczny BMW Sauber.

_ Więcej w Fakcie _

d1p3j8g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1p3j8g
Więcej tematów