Trwa ładowanie...
d378ham
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Wielokilometrowe kolejki na przejściach z Białorusią

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Wielokilometrowe kolejki na przejściach z Białorusią
(PAP/Artur Reszko)
d378ham

Kierowcy samochodów ciężarowych wyjeżdżających z Polski na Białoruś, muszą uzbroić się w cierpliwość. Kolejki przy przejściach sięgają w ostatnich dniach nawet 40 godzin. Wszystko przez zmiany, jakie w swoim prawie wprowadziła Białoruś.

Sytuacja w Kuźnicy, Bobrownikach i Koroszczynie elektryzuje wszystkich kierowców wyjeżdżających z transportem na wschód. Aktualnie, średni postój w tych miejscach wynosi około doby. Bywa jednak, że trzeba stać nawet dwa razy tyle.

Wszystko przez niedawne zmiany w prawie białoruskim. Nowe zapisy redukują liczbę służb przygranicznych. Chodzi m.in. o departamenty sprawdzające dotychczas międzynarodowe zezwolenia, masę pojazdów i ich stan sanitarno-epidemiologiczny. Wszystkie te obowiązki przejęli teraz nieprzeszkoleni w tym zakresie celnicy. To zaś spowodowało zmniejszenie obsługiwanych tirów o połowę.

d378ham

Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, Jan Buczek wylicza, że dłuższe postoje na granicy mogą sporo kosztować. Każda doba postoju generuje straty w wysokości ponad tysiąca złotych. Zdarza się, że ich finansowe odpracowywanie wszystkich postojów trwa ponad miesiąc.

Zrzeszenie i przewoźnicy, zgłosili się już o pomoc do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Marlena Rozkosz z Departamentu Transportu Drogowego tegoż resortu, zapowiada przyjrzenie się problemowi. Jak dodaje, w tym wypadku, niezbędna będzie jednak także dobra wola Białorusi. Polska strona zaproponowała jak dotąd, serię cyklicznych spotkań z przewoźnikami.

Według wyliczeń Zrzeszenia, długie postoje na przejściach generują straty w wysokości 10 milionów euro dziennie. Najwięcej tracą na nich Rosjanie i Białorusini. To właśnie oni stanowią 80 proc. obsługiwanych na granicy kierowców.

Źródło: IAR

ll/moto.wp.pl

Nawigacje GPS na Allegro. Sprawdź ceny i wybierz najkorzystniejszą ofertę!

d378ham

Podziel się opinią

Share

d378ham

d378ham