Trwa ładowanie...
nowe samochody
24 marca 2009, 23:53

Więcej zabawy dzięki technice - Audi TTS

Więcej zabawy dzięki technice - Audi TTS
d32ipm5
d32ipm5

Wkrótce klienci Audi będą mieli nie lada orzech do zgryzienia. Do i tak bogatej palety modeli dołączy kolejny – kuszący stylistyką oraz nieprzeciętnymi osiągami.

Na pierwszy rzut oka wygląda jak najzwyklejsze Audi TT. Inżynierowie firmy z Ingolstadt dołożyli jednak starań, by mechanika pojazdu znacznie przewyższała znaną z pozostałych wersji.

Najważniejszą ze zmian była modyfikacja silnika 2.0 TFSI. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa, turbosprężarce oraz intercoolerowi jednostka napędowa bez trudu generuje 200 KM. Wystarczyło wzmocnić kilka elementów, przeprojektować inne, by uzyskać 272 KM. Czy klient powinien się spodziewać brutalnego i nieokrzesanego silnika? Nic podobnego. Jednostka Audi harmonijnie rozwija moc od najniższych obrotów. Kierowca ma do dyspozycji 350 Nm w zakresie 2500 – 5000 obr./min, więc przyśpieszanie bez redukcji przełożenia nie stanowi najmniejszego problemu. Warto podkreślić, że rozsądne traktowanie pedału gazu powinno umożliwić uzyskanie średniego spalania na poziomie 8l/100km!

d32ipm5

Osiągi samochodu nie pozostawiają wiele do życzenia. Napęd na cztery koła gwarantuje, że pierwsza „setka” pojawi się na prędkościomierzu po 5,4 sekundy od startu.

Szybko, ale może być... jeszcze szybciej! Wystarczy zamówić przekładnię S-tronic, której dwa sprzęgła oraz sześć przełożeń zadbają o urwanie kilku dziesiątych sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Na więcej liczyć nie można ze względu na obecność ogranicznika.

Kolejną zaletą fabrycznie podrasowanego Audi TT będzie większa stabilność. To zasługa magnetycznie regulowanych amortyzatorów, które mogą zapewniać komfort, a po zmianie trybu pracy stać się bezkompromisowo sztywne, by zagwarantować trakcję godną wyścigowego bolidu. Powyżej 120 km/h z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, co dodatkowo poprawia stabilność Audi TTS. Dzięki 18-calowym felgom oraz oponom w rozmiarze 245/40 możliwości generowania przeciążeń bocznych znacznie przerastają odwagę znakomitej większości kierowców.

Na wzór wyścigowych bolidów przy konstruowaniu karoserii i zawieszenia użyto lekkich materiałów. Aluminiowe elementy nie tylko wpłynęły korzystnie na ciężar pojazdu, ale również poprawiły wyważenie samochodu, które jest szczególnie ważne w maszynach o sportowych aspiracjach.

Producent zaproponuje klientom rasowe coupe oraz stylowego roadstera. 272-konne Audi TTS będzie można nabyć na początku lata w cenie od 45 000 euro. Kwota nie jest mała, jednak jej wyłożenie będzie znacznie lepszym pomysłem, niż zakup słabszej „TeTetki” a następnie jej tuning...

Łukasz Szewczyk

d32ipm5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d32ipm5
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj