Więcej Taty w Polsce
Marubeni Corporation stawia przed Marubeni Motors Poland ambitne cele, wzmacniając spółkę merytorycznie i finansowo.
Marubeni Motors Poland (MMP), spółka należąca w 90% do Marubeni Corporation i 10% do Marubeni Europe, podjęła się wprowadzenia na polski rynek pojazdów osobowych Tata Motors. Sprzedaż wystartowała we wrześniu 2008 r. poprzez sieć dealerską składającą się z 20 dealerów.
W pierwszym pełnym roku działalności MMP sprzedało 1 189 aut. Firma planuje zbudować sieć 40 dealerów na koniec bieżącego roku oraz docelowo uzuepełnić ją jeszcze o 10 firm. Marubeni Corporation stawia przed Marubeni Motors Poland ambitne cele, wzmacniając spółkę merytorycznie i finansowo:
- od kwietnia zespół poprowadzi nowy prezes zarządu i dyrektor wykonawczy, Kazunori Onishi, który zastąpi Yusuke Miki. Prezes Onishi jest uznanym i utalentowanym ekspertem ds. rozwoju sieci dealerskiej, który doświadczenia zdobywał na rynkach międzynarodowych.
- Marubeni Motors Poland otrzyma od Marubeni Corporation zastrzyk finansowy w postaci zwiększenia kapitału zakładowego wynoszącego dotychczas 11,25 mln zł o kolejne 18 mln zł, niezbędnego do finansowego rozwoju działalności operacyjnej MMP i sprzedaży dealerów Tata Motors w Polsce.