Peugeot 407 3,0 V6
Statystyczny polski kierowca z ogromną chęcią decyduje się na kupno samochodu klasy średniej, obowiązkowo wyposażonego w oszczędny silnik Diesla. Takie właśnie egzemplarze znajdują nowych właścicieli w krótkim czasie, oczywiście w dobrej cenie. Niestety liczne problemy i bolączki nowoczesnych silników wysokoprężnych niekiedy powinny dać nam do myślenia.
Bardzo ciekawą ofertą na rynku wtórnym jest Peugeot 407, który niezależnie od wersji silnikowej wyceniany jest znacznie niżej niż Volkswagen Passat czy Toyota Avensis. Na bogate wyposażenie praktycznie wszystkich egzemplarzy poza komputerem pokładowym i klimatyzacją, składa się między innymi pełna elektryka, podgrzewane fotele przednie, a nawet nawigacja wespół ze skórzaną tapicerką. Najatrakcyjniej prezentują się ceny 407 z topowym silnikiem 3,0 V6 o mocy 211 KM, seryjnie współpracującym z automatyczną skrzynią o sześciu przełożeniach. Koszty jej utrzymania są zaskakująco niskie - typowe czynności serwisowe kosztować będą mniej niż przy silniku 2,0 HDi.