Land Rover Discovery II 4,0 V8
W segmencie samochodów terenowych, zwłaszcza w europejskich realiach, od kilku dekad klienci decydują się w większości na wersje napędzane silnikami wysokoprężnymi. Dużo mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, spory moment obrotowy - przydatny poza utwardzoną drogą - pomimo relatywnie małej pojemności skokowej przyciąga wielu chętnych. Poza off-roadowymi modelami japońskich producentów na uwagę zasługuje również brytyjski klasyk - Land Rover Discovery II. Wnętrze wyspiarskiej terenówki zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla czterech dorosłych pasażerów oraz sporego bagażu. Jak przystało na rasowy pojazd o terenowych zdolnościach, Discovery zbudowany został na solidnej ramie nośnej.
Stały napęd na cztery koła uzbrojony w skrzynię redukcyjną i blokady mechanizmów różnicowych nie sprawia problemów. Oprócz turbodoładowanych silników diesla 2,5 TD, Land Rover oferował także dwie benzynowe propozycje. 4,0 i 4,6 V8 dysponowały mocą odpowiednio 185 i 218 KM, które zużywały pokaźne ilości paliwa. Jednak montaż instalacji gazowej przebiega bez żadnych problemów, podobnie jak dalsza eksploatacja. Pojemność silników mocno obniża ceny używanych egzemplarzy.