Trwa ładowanie...
d2xqs7l
15-09-2006 14:15

Wciąż spada sprzedaż nowych aut

d2xqs7l
d2xqs7l

Sierpień nie przyniósł istotnej poprawy na polskim rynku sprzedaży nowych samochodów osobowych. Sprzedano ich 17 tys. 517 sztuk, czyli o 7,7 proc. mniej niż miesiąc wcześniej i o 1,4 proc. mniej niż przed rokiem - podał w poniedziałek instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.

Jak obliczyli eksperci Samaru, mniejszy od tegorocznego rezultat sierpniowy odnotowano ostatnio w 1994 r., kiedy klienci kupili 17 tys. 252 nowe auta. Zdaniem analityków, drugi miesiąc wakacji jest zwykle jednym z najsłabszych miesięcy na rynku samochodowym.

Od początku roku do końca sierpnia w Polsce sprzedano 156 tys. 279 nowych aut osobowych, o 6,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Na pozycji lidera polskiego rynku umocniła się Toyota. Od początku roku sprzedano 19 tys. 852 auta tej marki, o 3,9 proc. więcej niż rok wcześniej, co dało japońskiemu producentowi 12,7 proc. udziału w polskim rynku.

Dalsze miejsca zajęły kolejno: Skoda - 18 tys. 327 sprzedanych aut (o 4,9 proc. mniej niż przed rokiem, 11,7 proc. udziału w rynku), Opel - sprzedał 16 tys. 278 aut (o 9,9 proc. więcej niż w sierpniu 2005 r., 10,4 proc. rynku), Fiat - 16 tys. 258 (spadek sprzedaży o 2,5 proc., 10,4 proc. udziału w rynku), Ford - 11 tys. 864 (spadek o 11,4 proc., 7,6 proc. udziału w rynku), Renault - 10 tys. 747 (spadek o 13,7 proc. 6,9 proc. udziału w rynku), Peugeot - 9 tys. 764 (spadek o 10,8 proc., 6,3 proc. udziału w rynku), Volkswagen - 8 tys. 571 (wzrost o 9,5 proc., 5,5 proc. udziału w rynku), Citroen - 7 tys. 839 (spadek o 19,6 proc., 5-proc. udział w rynku), Honda - 6 tys. 200 (spadek o 13 proc., 4-proc. udział w rynku).

d2xqs7l

Coraz więcej sprzedawanych jest aut z tzw. wyższej półki. W sierpniu klienci kupili 1.889 aut marki Audi (wzrost sprzedaży o 15,8 proc.), 1.861 nabywców znalazł Mercedes (wzrost sprzedaży o 18,8 proc.), 1.737 klientów kupiło Volvo (wzrost o 12,2 proc.), a 1.180 - BMW (wzrost sprzedaży o 15,9 proc.).

Chętnie kupowane były także samochody marki Subaru - w sierpniu ten samochód wybrało 783 nabywców (wzrost sprzedaży o 32,7 proc.), Alfa Romeo - 417 sprzedanych aut (wzrost o 26 proc.), Lexus - 402 (wzrost o 100 proc.), Jeep - 307 (wzrost o 26,9 proc.), Saab - 267 (wzrost o 84,1 proc.) i Land Rover - 265 (wzrost o 30,5 proc.).

Rekordowy wzrost odnotowuje marka Ssangyong. Samochody tego producenta znalazły w sierpniu 186 nabywców, co oznacza wzrost w ciągu roku o 447 proc.

Jako ciekawostkę Samar podaje, że w sierpniu został sprzedany w Polsce kolejny, trzeci od początku roku, egzemplarz samochodu marki Maybach.

d2xqs7l

Bardziej optymistycznie wygląda sytuacja na rynku samochodów dostawczych. W ciągu ośmiu miesięcy tego roku kupiono w Polsce 24 tys. 284 takie auta, o 11,3 proc. więcej niż w 2005 r. Natomiast w sierpniu sprzedano 3 tys. 96 aut dostawczych, o 24,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Najchętniej kupowaną przez Polaków marką wśród aut dostawczych jest Fiat. W tym roku firma ta sprzedała już 5 tys. 112 takich samochodów, o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Daje to producentowi ponad 21 proc. udziału w rynku.

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Renault, który sprzedał 3 tys. 258 aut (o 52,5 proc. więcej niż rok wcześniej), Volkswagen - 2 tys. 934 (o 15,4 proc. mniej niż przed rokiem), Ford - 2 tys. 369 aut (wzrost sprzedaży o 10,9 proc.), Peugeot - 1.720 (wzrost o 22,4 proc.), Mercedes - 1.549 (spadek o 13 proc.), Opel - 1.509 (wzrost o 2,4 proc.), Citroen - 1.481 (wzrost o 42,5 proc.), Intrall - 874 (spadek 23,7 proc.) i Kia - 854 (wzrost o 11,3 proc.).

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj