W kwietniu 2010 roku ma ruszyć budowa drugiej linii metra. W 2011 roku z Dworca Wileńskiego i ronda Daszyńskiego tunele zaczną drążyć automatyczne tarcze. Budowlańcy zamkną ul. Prostą i Świętokrzyską oraz odetną dojazd do skrzyżowania przy praskim pomniku "Czterech śpiących". Nadchodzi paraliż stolicy - sygnalizuje "Życie Warszawy".
Wykonawca 6,1 km drugiej linii, między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim mocno dociska pedał gazu. Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz potwierdziła wczoraj "ŻW", że budowa drugiej linii metra ma ruszyć nie w październiku 2010 roku - jak przewiduje warta 4 mld 117 mln zł umowa - ale aż pół roku wcześniej.
- Przekładanie instalacji na trasie drugiej linii powinno się zacząć w kwietniu przyszłego roku - twierdzi główny specjalista Janusz Romanowski z konsorcjum Astaldi, Glermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki. Gdzie wbicie pierwszej łopaty? Nigdzie. Prace przy siedmiu stacjach i 12 tunelach będą prowadzone jednocześnie.