Trwa ładowanie...
d1n48ni
10-07-2016 13:25

Warmińsko-mazurskie/ Ponad 48 mln zł na poprawę bezpieczeństwa na drogach

d1n48ni
d1n48ni

Na siedmiu fragmentach dróg krajowych w woj. warmińsko-mazurskim zostaną przeprowadzone remonty w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych - zapowiedział w niedzielę w Olsztynie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Wiceminister poinformował na konferencji prasowej w Olsztynie, że podpisał dokument o realizacji siedmiu inwestycji drogowych w regionie, dotyczących miejsc uznanych za niebezpieczne. Jak przypomniał, głównym celem programu jest poprawa bezpieczeństwa na drogach krajowych w małych miejscowościach. Dodał, że łączny koszt tych prac to ponad 48,5 mln zł.

Największą z zapowiedzianych inwestycji będzie budowa ronda, rozbudowa skrzyżowań, zatok autobusowych i innych elementów drogi krajowej nr 53 w Szczytnie, szacowana na ponad 23 mln zł. Zaplanowano też budowę ciągu pieszo-rowerowego między Dywitami a Kieźlinami (DK 51) oraz ronda i ścieżek rowerowych w Lidzbarku Warmińskim (DK 51), a także poprawę bezpieczeństwa ruchu w Węgorzewie (DK 63).

Przewidziano również budowę przepustu i naprawę naruszonego przez osuwisko niewielkiego fragmentu drogi krajowej nr 16, a także rozbudowę DK 63 w Orzyszu. Zostaną zbudowane zatoki autobusowe w Prawdzisku i Grzegorzach (DK 16) oraz w Kaliszkach, Ciemnej Woli i Lutrach (DK 57).

d1n48ni

Według informacji przedstawionych na konferencji przez dyrektora oddziału olsztyńskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosława Nicewicza, większość tych prac powinna rozpocząć się w tym roku.

Dzięki Programowi Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych, w najbliższych latach ma być zrealizowanych ponad 40 inwestycji na Warmii i Mazurach. W całym kraju do końca 2016 r. zostanie przebudowanych lub zmodernizowanych 448 niebezpiecznych miejsc na drogach krajowych, a łączny koszt prac to ponad 600 mln zł.

O kształcie tej listy zdecydowała klasyfikacja prowadzona na podstawie statystyk zdarzeń drogowych i opinii regionalnych oddziałów GDDKiA o stanie infrastruktury. Inwestycje obejmują m.in. budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych i przejść dla pieszych, montaż sygnalizacji świetlnej i dodatkowych znaków, przebudowę skrzyżowań. Te działania mają przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków na polskich drogach, ograniczyć zwłaszcza liczbę ofiar śmiertelnych.

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj