Warmińsko-mazurskie/ Ponad 48 mln zł na poprawę bezpieczeństwa na drogach
Na siedmiu fragmentach dróg krajowych w woj. warmińsko-mazurskim zostaną przeprowadzone remonty w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych - zapowiedział w niedzielę w Olsztynie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.
Wiceminister poinformował na konferencji prasowej w Olsztynie, że podpisał dokument o realizacji siedmiu inwestycji drogowych w regionie, dotyczących miejsc uznanych za niebezpieczne. Jak przypomniał, głównym celem programu jest poprawa bezpieczeństwa na drogach krajowych w małych miejscowościach. Dodał, że łączny koszt tych prac to ponad 48,5 mln zł.
Największą z zapowiedzianych inwestycji będzie budowa ronda, rozbudowa skrzyżowań, zatok autobusowych i innych elementów drogi krajowej nr 53 w Szczytnie, szacowana na ponad 23 mln zł. Zaplanowano też budowę ciągu pieszo-rowerowego między Dywitami a Kieźlinami (DK 51) oraz ronda i ścieżek rowerowych w Lidzbarku Warmińskim (DK 51), a także poprawę bezpieczeństwa ruchu w Węgorzewie (DK 63).
Przewidziano również budowę przepustu i naprawę naruszonego przez osuwisko niewielkiego fragmentu drogi krajowej nr 16, a także rozbudowę DK 63 w Orzyszu. Zostaną zbudowane zatoki autobusowe w Prawdzisku i Grzegorzach (DK 16) oraz w Kaliszkach, Ciemnej Woli i Lutrach (DK 57).
Według informacji przedstawionych na konferencji przez dyrektora oddziału olsztyńskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosława Nicewicza, większość tych prac powinna rozpocząć się w tym roku.
Dzięki Programowi Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych, w najbliższych latach ma być zrealizowanych ponad 40 inwestycji na Warmii i Mazurach. W całym kraju do końca 2016 r. zostanie przebudowanych lub zmodernizowanych 448 niebezpiecznych miejsc na drogach krajowych, a łączny koszt prac to ponad 600 mln zł.
O kształcie tej listy zdecydowała klasyfikacja prowadzona na podstawie statystyk zdarzeń drogowych i opinii regionalnych oddziałów GDDKiA o stanie infrastruktury. Inwestycje obejmują m.in. budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych i przejść dla pieszych, montaż sygnalizacji świetlnej i dodatkowych znaków, przebudowę skrzyżowań. Te działania mają przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków na polskich drogach, ograniczyć zwłaszcza liczbę ofiar śmiertelnych.